Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil du være med til Aconcagua?


Anbefalte innlegg

Vil du være med til Aconcagua til vinteren?

Vi er nå en gjeng på 4 stykker som skal ned til Argentina rundt nyttår og vil gjerne ha med 2-4 flere deltagere.

Aconcagua er et voksent prosjekt, nesten 7000 meter høyt og verdens høyeste fjell utenfor Himalaya, men fullt oppnåelig for en friluftsinteressert Nordmann.

Vi har planlagt meget lave kostnader, rimeligere får du det ikke(?).

Se hjemmesiden: www.aconcagua.no eller kontakt undertegnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Dette passer perfekt for meg og hadde takket ja med en gang hvis ikke det hadde vært for tidspunktet!

Jeg hadde tenkt å dra til Aconcagua denne seson 07/08 men pga eksamen før jul og feltarbeid etter jul i Afrika må jeg utsette dette til 08/09 sesongen .........HRMMPF!

Håper det finns no liknende jeg kan melde meg på til neste sesong! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ser at 6 av 8 klarte hovedtoppen (Aconcagua) og det må være kjempebra! Gratulerer dere med det!

Siste nytt om denne ekspedisjonen :Dher

Artig å se at de traff Lyngve der oppe. Noen av dem holder nå på med Ojos Del Salado og det er mulig noen av dem skal muligens prøve seg på Pissis etterpå også.

Ser ut i fra Høydemedisinsk forskningsgjengen som er på samme stedet, at de traff de karene over når de selv var på vei til toppen.

Man kan lese om deres tur 8)her

Så er også Jarle Trå i gang med sin tur. Lurer på om det ikke er noen her i fra forumet der også? :) Man kan lese om turen deres :arrow:her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Aconcagua for noe dager siden, og det var jo flere nordmenn der oppe enn det er på Karl Johan en god sommerdag...

Hvitserk hadde en gruppe på tur, som du kan lese om :lol:her.

Summits hadde også en gruppe. Reisedagboka finner du :)her.

En gruppe fra NHH var også på tur. Rapporten deres kan du lese om :arrow:her.

I tillegg kommer vennegjenger som den vi var og som ikke har ressurser til å legge ut løpende dagbøker o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at de traff Lyngve der oppe. Noen av dem holder nå på med Ojos Del Salado og det er mulig noen av dem skal muligens prøve seg på Pissis etterpå også.

Jeg og Erik Kay toppet Ojos del Salado 21.jan. En ekstremt slitsomt toppdag med broyting av loype i dyp sno. Vi er naa 4 stk nordmenn som skal prove oss paa fjellet Pissis i Argentina. Klarer vi det, har vi TOPP 3 hoyeste fjell i Amerika.

Hilsen fra Fiambala, Argentina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.