Gå til innhold
  • Bli medlem

Spillefilmer med handling rundt friluftsliv/natur/fjell


FranzJosef

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kjell Iver skrev:

Gleder meg til å se  den filmen! Historien var omtalt I et blad og skal være sann. Håper ikke Hollywood har ødelagt den for mye 

Gleder meg jeg og, men når Hollywood lager film som er "inspired by true events" eller "based on a true story", så er det altså "inspired by" eller "based on", noe som gir stort rom for fiksjon. I dette tilfellet mangler man vel også sikre kilder til å kunne fastslå hvor mye av historien filmen er inspirert av som faktisk er "true events".  Men en god historie er det nå uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, Kjell Iver said:

Gleder meg til å se  den filmen! Historien var omtalt I et blad og skal være sann. Håper ikke Hollywood har ødelagt den for mye 

Bare å glede seg. Rekken av hendelser er såpass omfattende at jeg tror historien har lagt på seg litt i gjenfortellingen opp gjennom årene. Selve filmen kunne lett vært enda bedre (for de pirkete av oss), med litt omklipping for ikke søren om at jeg greier å sluke at Leonardo i en sann historie vasser opp av elven uten å være på god vei til å fryse ihjel - spesielt ikke etter alt stakkaren har vært gjennom til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder The Revenant, noe sa meg at "historien" har jeg sette fremstilt i en film før, men med hvem? En sånn "inspired by...." film. Ute på tur i dag dukket navnet opp fra hjernebarken  ... Richard Harris. Googlet når jeg kom hjem.  Der var den ja: Man in the Wilderness (1971): https://en.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_Wilderness   ...

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.3.2016 at 23.04, Grimner skrev:

Bare å glede seg. Rekken av hendelser er såpass omfattende at jeg tror historien har lagt på seg litt i gjenfortellingen opp gjennom årene. Selve filmen kunne lett vært enda bedre (for de pirkete av oss), med litt omklipping for ikke søren om at jeg greier å sluke at Leonardo i en sann historie vasser opp av elven uten å være på god vei til å fryse ihjel - spesielt ikke etter alt stakkaren har vært gjennom til da.

Tja, om man leser seg litt opp, så finner man de utroligste beretninger om hva mennesker har greid å overleve.

Glad jeg kunne sitte i en varm kinosal og pirke på detaljer, mens lillebroren til Gilbert Grape stavret seg igjennom snø, is og vann med utallige sår og knekte bein i kroppen.

Flott og minneverdig film.

 

 

Forøvrig interessant innsyn av hvordan innspillingen av filmen var:

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/eksklusivt-skuespiller-fra-revenant-fortaeller-om-arbejde-i-40-graders-kulde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.