Gå til innhold
Fjellbeth

Helgetur i Oslomarka

Det er 806 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nyinnflyttet i Oslo, har vært litt i marka, men ønsker å bli bedre kjent nå. Jeg har prøvd å finne en del turer på ut.no, men vet ikke helt hvor det er bra å gå. Jeg tenker å sove en natt i telt, og må komme meg dit og hjem med kollektiv transport. Noen tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og forresten, jeg vil helst ikke gå de turene som "alle" andre går, som rundt Sognsvann eller borte ved Frognerseteren. Gjerne noen gjemte perler lenger uti skogen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den Her var vi på FF treff i fjor høst, fin plass og fin kort helgetur. Ta banen til Skullerud eller Bogeriud. Et par-tre timers tur til Langvann med fine teltplasser, på skogsvei eller sti. Et artig stopp kan være milorg-hula nedenfor Østmark-kapellet.

Endret av raster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta toget til Movann eller bussen til Skar. Og gå nordvest. Her får du mye egentid i skogen. 

Tar du bussen til Skar så vil det være folksomt til og med Øyungen. Men ellers stille. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at det har falt en god del snø nord i nordmarka, på ca 400moh (Grua) den siste tida. På Mylla preppet de f.eks skiløypene sist på søndag. ;)

Du kan f.eks sjekke løypekartet for å se hvor du ikke burde gå, hvis du ikke er ute etter skitur da: Skjult lenke - logg inn for å se den

Endret av Blackbrrd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også anbefale toget til Hakkadal stasjon. Elvann, Trehørningen, Helgern/Gørja eller Søndre/Nordre Måsjøen. Masse fine vann:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Østmarka er mer eller mindre fritt for snø.

Skullerud t-bane er en bra start. Evt buss 550 til Brokkenhus, så gå inn via Sandbakken.

Er fine teltplasser ved de fleste vann innover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 806 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.