Gå til innhold
  • Bli medlem

Bok: bål for all slags vær og terreng - Verdt å kjøpe?


montymastiff

Anbefalte innlegg

Annonse

Du finner de første sidene i boken her: http://issuu.com/kaggeforlag/docs/b__l_for_all_slags_v__r_og_terreng

Uten at jeg har lest hele boken selv, virker det som en koselig bok du kanskje leser en gang eller to i sofakroken hjemme, etter du har brukt nærmere en halvtime på å få fyr i ovnen og de gode gamle ullsokkene bestemor strikket for ørten og førti år siden er tredd på.

Det finnes sikkert noen tips og triks i boken en menigmann ikke har tenkt på, men hvor vanskelig er det egentlig å tenne bål? Av og til kan det jo være det, men er du ute da? Det kommer selvfølgelig an på hvilken persontype du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp denne hjemme på lån fra biblioteket. Det er en trivelig bok, men den er kanskje ikke så utfyllende som denne. "Eld" valgte jeg å kjøpe.

http://cdon.no/b%C3%B8ker/ryd,_yngve/eld_%3A_flammor_och_gl%C3%B6d_-_samisk_eldkonst-398397

 

Lån boken på biblioteket, så kan du vurdere ved selvsyn om det er verdt et kjøp.

Endret av Bjørja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I tillegg til kun bålfyring foreslår jeg Lars Myttings bok; Hel Ved. Alt om hogging, stabling, tørking og vedfyringens sjel.I tillegg til suksessen her i landet er boka blitt en internasjonal kult bok. På salgstoppen i flere land, bl.a. i England. Boka heter i England Norwegian Wood. Ganske kult navn, eller? Vedfyring er en del av vår kultur og kunnskapen om dette må bringes videre til nye genrasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.