Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT-hytte i Oslomarka/Romerike med veldig lett ankomst (ski)?


Concertina

Anbefalte innlegg

Har lyst til å dra på hyttetur med ungene i løpet av vinteren, men eldste er 4 og har ikke gått så innmari mye på ski før. Dvs vi har gått noen turer, men hun har hatt tilgang til å sitte i pulk ved behov. I år så må nesten lillebror på 2 år ha den muligheten, så da er vi avhengig av at det er et relativt lett terreng og at det ikke er for langt. Finnes det noen hytter i marka som kan nås på ski i lett terreng, og ved maks 3-4 km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har vært en del på sætern går i det siste (pga har en på 3 år og en på nå 4 mnd) det er vel 2km og gå det er vei opp så er ikke så veldig "sjarmernde" usikkerp å om det er stød der har ikke vært der på vinteren,der leier man hele hytter (koster vel 400 kr natta) så blir man ikke forstyret over andre som kommer eventuelt,er veldig fine/enkle hytter dem som er der og så har man do og andre fasiliteter hvir man trenger det :)

http://seterengard.turistforeningen.no/index.php?fo_id=7100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Eventyrhytta på Sæteren Gård. Lett adkomst, ca 2 km på fin vei. Litt bratt på slutten men da ser du målet. I tillegg til akebakker og skog finner en også lekeplass og et par lekehytter her. En kan også ta med seg ved å tenne bål på en av bålplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyrhytta på Sæteren Gård. Lett adkomst, ca 2 km på fin vei. Litt bratt på slutten men da ser du målet. I tillegg til akebakker og skog finner en også lekeplass og et par lekehytter her. En kan også ta med seg ved å tenne bål på en av bålplassene.

Må si meg veldig enig her,sætern gård er utrolig fint får barn,har vært dere flere ganger både på eventyrhytta og Spettesmia,vet ikke hvordan det er på vinteren der har kun vært der på sommeren,men er og veldig fin hinderløpe der.Den er kanskje litt glatt når på vintertid,det følger og med 2 sekker ved hvis man leier en av hyttene en dag,hytte er veldig små og enkle noe som jeg setter pris på,(får man faktisk hat lit kvalitet tid ikke tv osv osv)blir fort varmt og tar ikke lang tid med buss/bil og passer får alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig her,sætern gård er utrolig fint får barn,har vært dere flere ganger både på eventyrhytta og Spettesmia,vet ikke hvordan det er på vinteren der har kun vært der på sommeren,men er og veldig fin hinderløpe der.Den er kanskje litt glatt når på vintertid,det følger og med 2 sekker ved hvis man leier en av hyttene en dag,hytte er veldig små og enkle noe som jeg setter pris på,(får man faktisk hat lit kvalitet tid ikke tv osv osv)blir fort varmt og tar ikke lang tid med buss/bil og passer får alle.

Hinderløypen er stengt om vinteren. De har satt opp en sånt oransje alpingjerde rundt den, og det er sikkert like bra. På vinteren er det veldig fint å ake der (to flotte akebakker), gå på ski, tenne bål etc. Sletten foran Eventyrhytta er veldig flat og fin men noen slake fine bakker. Utmerket til små som ikke har gått så mye på ski. For de vokse er det mulighet får å stikke en tur til skogs på løyper i nærheten (gitt at man har noen som er igjen ved hytten da :-P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.