Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med valg av diger sekk til liten dame?


rips

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en enorm sekk til teltturer med ungene og meg.

Den skal være så stor som mulig, gitt min lengde på 163 cm.

Jeg skal ikke bære langt, vi kan uansett ikke gå mer en noen få kilometer på grunn av barnas alder.

Hva skal jeg velge?

Et spørsmål til: det angis noen ganger høyde på bæreren, eller rygglengde.

Hvor viktig er det å overholde disse grensene hvis man da som meg ikke skal gå rundt med sekken hele dagen?

Er det idiotisk av meg å kjøpe en stor pakkrammesekk, for eksempel, eller den største bergans alpinist, som har angitt minste personlengde på 175 cm? (Jeg er, dessverre i denne sammenhengen, relativt normalproporsjonert. Kan ikke skilte med veldig lang og bred rygg, og dertil korte ben. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene vokser fort, så kjøp en sekk som er god å bære også på lengre strekk. Sekk bør testes. Mange jenter kan godt kjøpe Unisex sekker, men har du typisk kvinnelige former bør du se på en dedikert damesekk. En potensiell kandidat (som passet kjæresten min som er lavere enn deg) er: http://www.oslosportslager.no/produkt/gregory-deva-85-ryggsekk-dame-9839.aspx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en sekk som er for lang i ryggen blir enten hoftebeltet så langt nede at det gjør at det blir "seigt" å bevege lårene og dermed tungt å gå. Spesielt oppover. Resultatet blir kanskje til at du flytter hoftebeltet opp, og da sitter ikke skulderstroppene godt lengre og du blir fort sliten i skuldrene, eller så "henger og slenger sekken der oppe".

Men sekker må prøves med vekt i. Det bare må du...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tveksam til altfor stor sekk, men det avhenger av vekt og distanse. En for stor sekk vil bli instabil opptil, med akselreimer som henger oven akslene - dersom man pakker tungt.

Vinterstid har vi en pulk. Sommerstid har vi en sykkelvogn som kan kjøres som en barnevogn. Sen må vi bare tilpasse turlenger, og jobbe mer med base-camp - mindre med fra hytte til hytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.