Gå til innhold
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Svindel vil jeg i hvert fall ikke si det er. Det sitter ikke folk i dress hos Brav og spekulerer i å sende skismørning istedenfor telt og ler ondkapsfult over plottet... Tror jeg 😁 Mangelfull logistikk og kundesupport? Helt klart. Dette løser seg nok uansett om du har alt på det rette, selv om det er grådig irriterende når sånt skjer.
  3. I dag
  4. Hei Det av og til sakt negativt om Klarna. Jeg har aldri opplevd det annet enn ganske ryddig. Så derfor betaler jeg med Klarna, hvis mulig og med de 30 dages? gratis kreditt. Så er det foreløpig ikke mine egne penger som er i faresonen. Hvis jeg ikke får varen, eller feil, eller retur anmeldes det hos Klarna, som fryser betalingen inntil forholdet er ordnet. Det har fungert så langt for min del. I dette tilfelle kunne det være anmeldt som ikke levert vare hos Klarna. Elgen
  5. Ja, derfor bruker jeg konsekvent parafin/tennveske på multifuelbrenner. Elgen
  6. Det stemmer nok det ja.. Jeg har hatt liknende heldelser før selv, det pleier å ordne seg. Feks første ordre fra Jaktia der tror jeg noen andre har fått en heeel haug med produkter gratis mens jeg manglet 80% av ordren min. Men det gikk greit til slutt. Og selv om de ikke har teltet inne nå så kan det hende de ordner noe til deg når de har køddet til en ordre. De kan ha flere på lager reservert til feks reklamasjoner.
  7. Akkurat nå har de et merkelig lite utvalg av teltmodeller på nettsiden sin. Og nesten alt er på salg til kraftig nedsatte priser, bortsett fra Spitsbergen teltet og de to Reinsfjell modellene. Mulig det kommer en rekke nye modeller neste år. De har allerede lansert en rekke nye vindsekker og fjellduker for høst/vinter 25/26. Så det kommer vel nye telt også. Men det hjelper ikke deg, før du får pengene tilbake. Får håpe det ordner seg raskt.
  8. Seriøs bedrift eller ikke, bare fortsett å kontakt. Ting kan skje som at en epost havner i spamfilter eller at personen som har satt seg opp for å håndtere saken ble sykemeldt i ukesvis osv. Men hvis det har gått 6 uker uten noe som helst svar finner du et B2B tlf nr her: https://sportsbransjen.no/nyhetsarkiv/brav-norway-as Samme med epost, som du også kan kontakte for sikkerhets skyld. Forklar at du har forsøkt å kontakte dem i 6 uker nå.
  9. Regner med at noen har fått et telt til prisen av et par giveaways skismørninger. Dette hjelper meg jo lite når man antar at de ikke gir beskjed om det, og de er tom for teltet på siden sin. Jeg taper på alle mulige måter. Ikke har jeg telt, ikke har jeg pengene mine. Jeg skal forsøke nummeret du linket til, takk!
  10. Pakken er vel sendt med PostNord, siden det er det som Brav bruker for sine merker.
  11. Takk for svar. Jeg burde naturligvis skrevet at all form for fornuftig og rasjonelle ting har blitt forsøkt. Tenker også som deg at dette er noe Helsport bør og kan fikse. Men hvordan skal de det når det ikke er mulig å få kontakt med de? Jeg har naturligvis prøvd kontaktskjemaet de ikke svarer på. Har kontaktet banken, har kontroll på all info fra budbringeren. Jeg tenker som nevnt også dette er noe Helsport bør fikse. Hvor lang tid skal man la det gå da? 6 uker er ca 6 uker lenger enn alle seriøse bedrifter bruker på kundesupport. Forbrukerrådet er kanskje veien, men fan heller da. Kan ikke bare Helsport skjerpe seg da, som seg hør og bør.
  12. Helsport er nå et av varemerkene til Brav, sammen med Lundhags, Swix, Ulvang og Toko. Du finner et telefonnummer til Brav på nettsiden til Brav: https://brav.com/contact-us Hvis du trenger det i tillegg til kontaktskjemaet som Gabs88 lenket til. Men det kan jo være at de bare henviser til kontaktskjemaet for denne typen henvendelser, som nok er felles for alle merkene. Helsport skriver at de vanligvis svarer i løpet av 2-5 dager. Men de sier i tillegg at de fortiden har stor pågang, og at henvendelser derfor kan ta lengre tid. https://helsport.com/no/info/kundeservice Varene sendes fra et felles lager som Brav har på Lillehammer for alle merkene sine. Det er en mulighet her at adresselapper har blitt forbyttet og klistret på feil pakker. Så det kan være en annen som har fått tilsendt teltet ditt i stedet for skismøringen vedkommende bestilte.
  13. I går
  14. Det første du gjør er å kontakte via Helsport sitt kontaktskjema. https://support.helsport.com/hc/en-us/requests/new Om de svarer eller ikke er likegyldig, du får en kvittering på at du har forsøkt å kontakte dem. Behold de varene du fikk som var feil, i esken, ikke gjør noe mer med det. Kontakt samtidig banken, informer dem om at du har motatt feil pakke fra Helsport og at du ikke har fått svar enda. Kanskje vil reklamere, og vil vite reklamasjonsfristen. På den måten får du en konkret dato samt at du har varslet banken om problemet. Finn også gjerne detaljer fra posten. De har logg på hvor mye pakken du mottok veide og hvor stor den var, om det var en veldig liten lett pakke som ikke realistisk sett kunne ha inneholdt det du bestilte så er jo ting bankers. Du finner info i Posten-Appen. Men en "for liten" pakke er det mest konkrete beviset som finnes på at noe var feil. Men dette regner jeg med at ordner seg helt fint, Helsport kommer til å finne en løsning slik at du får det du har bestilt. Men hvis ikke må du ta det via forbrukerrådet. Slapp av, dette går helt fint til slutt. Finn også gjerne den eposten du sendte tidligere i utboksen din, slik at du vet hvor du har den. Datoen når du sendte eposten kan være viktig.
  15. Jeg velger å poste dette på en ny konto, fordi jeg er usikker på om såpass anerkjent og respektert bedrift som Helsport fortjener å assosieres med en mye brukt profil på denne siden. Jeg skjønner ikke saken, rett og slett. Kanskje jeg gir de for mye kred. Saken er at jeg kjøpte telt og footprint fra de til mange tusen kroner i midten av november(15. nov, viser mailen). To dager etter mottar jeg noe skismørning, type klister og nåke attåt. Sender selvsagt sporenteks mail om fadesen de har begått. Null respons. De svarer jo aldri på mail, som alle vet. Finnes ingen nummer jeg kan bruke for å kontakte de. Hva gjør man da? Vil jo helst tro at det ikke er svindel og lureri, men en uheldig feil. Men når det da ikke er mulig å oppnå kontakt, er det ikke da en form for svindel? De har tatt imot mine penger, sendt drit i posten, svarer ikke på mail, og nå er de attpåtil utsolgt for teltet jeg tok meg råd til og følte dekket mine behov for alle fire sesonger i overskuelig fremtid. Det finnes ingen måte de kan tilfredsstille saken i mine øyne. Pengene tilbake er faktisk ikke godt nok når man har stått over både black week, black friday, førjulssalg for å vente på at Helsport skal fungere. Anmelder man de? Forbrukerrådet? Kortreklamasjon via banken? Henger de ut på forumet og diverse godt befolkede friluftsgrupper på nett? Vil jo egentlig bare ha kontakt med de og få de til å rette opp i feilen de har begått, men kjenner tålmodigheten er cirka null og nada når de holder på slik.
  16. Hei Håkan det tog små 10 minutter fra jeg havde sat mig og til jeg havde brændende varm mad. Der var næsten ingen vind og en luft temperatur på ca 7 grader. hvis det blæser så har jeg en lille vindskærm fra vargo(38g) som jeg sætter rundt om, den funker bra med både trangia Micro og mini. Er det vinter og det skal være sprit, så bliver det trangia 27 med vinter forvarmer. jeg syntes sprit er kosteligt og helt stille. Men bruger også gerne gas på både mit trangia og min primus lite. jeg ønsker mig et svea 123, ikke fordi jeg har et behov men fordi det er en hyggelig lille brenner 🙂
  17. Hvor breie føtter har du. (Jeg har 276mm lengste og 105mm bredde)
  18. Endelig en dag uten tykk tåke i Holebygda. Bildet er tatt ved Kronprinsen utsikt på 413 moh og 350 høydemeter over Tyrifjorden. Vi skimter Vikerfjell med snø på i horisonten. Yr tekstvarsel: Østlandet Vestlig bris, på kysten frisk bris, som minker. For det meste oppholdsvær og perioder med sol. Mulighet for lokal tåke.
  19. Eg er og plaga med ein svær stortå som krever riktige sko for å være fornøyd 😅 Alfa skoene er bare å glemme, disse er både trang og lav fremme. Har nevnt dette før her på forumet og noen mente det var feil, men eg prøvde alle modellene de har på xxl, og skoene som passer i lengde har så lite plass i tåboksen at det var ubehagelig å stå i ro med skoen på. etter mye prøving av diverse så landet eg på Lundhags abisku expedition, der er det svær plass til tærne framme, skikkelig god støtte til Telemark, og løsning med innerstøvel som gjør det enkelt å tørke skoen eller bruke den som tøffel på hytten. det er forskjell i tåboksen på ekspedition, og den lave versjonen. Det er kun ekspedition som passer meg, men der kan eg òg gå ned en hel størrelse i forhold til andre sko siden tåboksen er så romslig. Bruker 44/45 normalt sett, har abisku expedition i str 43.
  20. Hur lång tid tar det att värma maten när det inte blåser på detta kök. När jag/vi hade Trangia på T-sprit och lite vatten han man sätta upp tältet och packa upp all sovutrustning och göra klart i tältet under tiden en person fixade med maten på ev 2 kök ett för potatismos och ett för frystorkat. Då köpte jag mitt Kap-Artic för fotogen (gaskanister fanns ej då i SV -70T) Ang bensinångor så kan de både ute och inne spridas runt kök om man spiller och när det uppstår rätt blandningsförhållande för explosion så kan det gå mkt illa. Fyll på bränsle ute i vind långt från köket,ha fickkniv i fickan för att kunna skära dig ur tält vid brand gäller även för gaskök.
  21. En lille lørdags tur i lokal området. sjømands kål efterfulgt af kaffe og jule goddis.
  22. Regnet med det.
  23. Gå for G5 posen i den lengste utgaven så har du en helt grei pose ned til frysepunktet. Husk det er lurt å ha plass til å lagre litt klær og elektronikk i bunn av soveposen. Har brukt juniorvarianten av disse urbergposene til ungene tidligere og de har fungert bra.
  24. Siste uke
  25. Takk, men... trengte jeg den? 😎
  26. Bensinsøl utendørs kan også være skummelt😁
  27. Det var med overlegg😊
  28. Forklaring under Jeg tenkte umiddelbart på Torghatten når jeg så bildet men AI var ikke enig 👍
  29. Eller fluer 🪰 Ellers enig.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.