Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling i Aust-Agder


Lars

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i gang med ny bok. Denne gangen om kystlinjen til Aust-Agder. Har skrevet en artikkel fra den første lengre feltturen i fylket, og den finner dere her:

http://adrenaline.no/padle/2008/felt_apr/index.html

Hadde 5 dager med utrolig flott vær i forrige uke, og sånt blir det jo litt bilder av. Her er en av leirplassene:

hestholmen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare vært ute med kysten sporadisk på sommertid.

Virket noe kaotisk med alle som durte rundt i forskjellige farkoster.

Så ut som hestekreftefaktoren var høy her.

Snøscooterdebatten i innlandet virket der og da latterlig.

Hadde ikke våget meg ut i leia med en kajakk der i fellesferien.

Men det er 11 månedene utenom båtsesongen som kunne vært morsom å prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg Sondre! :)

Men det er 11 månedene utenom båtsesongen som kunne vært morsom å prøvd.

Er veldig enig med deg der Dag, og stiller meg ganske uforstående til scooterliberalistene som bruker sjøen som argument. At det er helvete et sted er jo ikke noe godt argument for å spre det! Padling er en kjempeaktivitet hele året, og selv har jeg desember som favorittmåned. Da er det solnedgang hele dagen, og ofte utrolig flotte lysstemninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med dere i at snøskutertrafikken blir bare blåbær i forhold til Trafikken i skjærgården og da spesiellt i sommerferien. Har aldri opplevd å bli "nesten" nedkjørt på fjellet, men det kan en oppleve til stadighet på sjøen. Pussig at det skal gå så himlandes fort når en har ferie. Tenker da også på "monsteret" Silvia Ana som vi endelig ble kvitt nå i høst. Den brukte noe enormt med diesel for å frakte turister med turbofart mellom Hirtshals og Kristiansand. Det bråkte noe forferdelig. Jeg opplevde å høre den i tre kvarter da jeg lå på vestsida av Flekkerøya ved en anledning. Da var den nesten halvveis over til Danmark.

Dette ble den værste avsporingen jeg har klart hittil. Det bare måtte ut som vi sier.

En god leveregel blir vel: Det er mye en kan gjøre som en har lov til, men ikke allt gagner hverken oss eller miljøet.

Til deg Lars: Jeg tok med meg jolla til Kjøpmannsvik første juledag en gang og rodde ut til Åkerøya i den idyllen som du snakker om. Fikk ikke tatt noen bilder den gangen, men det er ikke sikkert allt som skal dokumenteres med film eller bilder.

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.