Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Ja, prisen er stiv på Naos-en. Fikk pruttet til meg 25% på sportsnett i høst men det er mulig å kjøpe "over there".

Jeg har etter hvert begynt å se bort fra pris når jeg kjøper friluft varer. Har betalt uhorvelige summer på billige ting som ikke holder mål, ender opp med å kjøpe nytt og da er det billige havnet i boden. Det blir ikke billiger å prøve 3 sekker til 1000 for så å kjøpe kvallitet til slutt for 3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8) Storgata i Lødingen?

Nærmeste G-sport ligger 8 mil unna. Har en lokal sportsbutikk som skaffer det meste.

Mulig jeg er dum som et brød, men jeg finner ikke den sekken din på de sidene.

Hehe.. Du er nok ikke dum som et brød, kanskje litt dårlig syn men ellers :P

CTRL+F min kjære venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på Osprey og Arctiryx sekkene i denne tråden?

PS.'

Skal ikke bære stein i sekkene, det har jeg min meget gode Reconpack til.

Sekken skal erstatte min gule Bergans tursekk fra 1973. Sekken har desverre begynt å gå i oppløsning.

Jeg er ikke ute etter ICA-sekk, men den trenger ikke å holde ekspedisjonsstandard.

Hoftebelte er ok.

Viktig for meg:

Lufting i rygg

Bør kunne bøyes/tilpasses

Langt nok hoftebelte (selv om jeg stadig blir mindre volumiøs)

Må ikke rakne i sømmer.

Mest mulig lasteuavhengig, dvs sekken må ikke bli kokko å bære selv om vekta er lagt feil i.

Så langt liker jeg den Osprey sekken best. Må bare få prøvd den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acruxsekkene er klatrevarianten i samme serie som Naos.

Tror de er noe lettere enn Naos, men de har i alle fall et hoftebelte som virker veldig spinkelt.

Det er bare en webbing med en ekstra pute på hver side.

Har ikke testet dem, bare tatt og følt litt på dem og jeg er usikker på om det hoftebeltet duger mye bedre enn bare en rem rundt livet.

Hvis man ikke skal bære tungt holder det kanskje, men jeg vil nok anbefale å kikke litt nøye på Acruxen før man evt kjøper.

Har forøvrig talon 44 selv, og er foreløpig strålende fornøyd.

Husker ikke om noen har postet denne linken før, men på trailspace.com finnes det rewievs (fant ikke det gode norske ordet) av både talon, acrux og naos.

Hvis man ikke skal ha en sekk som er større enn ca 45 l kan jeg vanskelig se for meg at naosen er verdt over tre ganger så mye som talon, selv om arcteryxene er jævlig lekre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor alle veier, men ryggen er kort.

Jeg liker Osprey, og med din "fasongbeskrivelse" gir det noen fordeler: Mange av Osprey-sekkene kommer i tre størrelser, med avtagbart hoftebelte i separate størrelser. Du kan for eksempel bestille medium sekk med large eller xlarge hoftebelte. Slike kombinasjoner krever nok spesialbestilling, snakk med Sportsnett, eller så ser jeg at du er en racer på USA-import i andre sammenhenger.

Talon har riktignok ikke slike valg. Jeg er storfornøyd med min Exposure-sekk, den bør passe selv om den har litt mye fester og stæsj. Du får ihvertfall festet fiskestanga! Og så har den hevbart topplokk, så når sekkestørrelsen er bestemt så er det allikevel plass til enda en Coleman under lokket :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.