Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig og slitesterk bukse


Pål L

Anbefalte innlegg

Etter å ha trålet sportsbutikker og nettet for en skikkelig jakke som er slik jeg vil ha den har jeg endelig funnet noe som forhåpentligvis er ganske så perfekt. Da skulle man jo tro at alle timene med side opp og side ned med tur-klær endelig er talt? Nei da, må jo nesten ha en bukse også. Det hadde jo tatt seg ut å gå rundt i fjellet i bare boxeren... :P

Tanken er at jeg skal ha meg en bra allroundbukse som kan brukes stort sett når som helst, men sannsynligvis ikke på den varmeste sommeren. Har heller ingen planer om å bruke den når det er en del minusgrader, da går det i bomull.

Så om noen hadde hatt noen forslag til en dugelig bukse så hadde det vært knall! Det som er viktig for meg er at den er:

- Ganske så billig (alt er relativt... :))

- Høy i livet og den bør ha seler.

- Slitesterk

- Forsterket område nederst på bena (beskyttelse mot stålkanter)

- Gode luftemuligheter, helst hele veien

- Holde vann godt unna (har ikke noen tro på at membraner er helt vanntett!)

Det jeg nedprioriterer er:

- Pusteevne

- Mange lommer (men bør ha noen)

- Merke. Obskure merker som ingen har hørt om er greit hvis de funker

- Vekt

Hadde vært kjempebra med noen tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 2 turbokser, en grønn militærbokse, som er alvorlig høy i livet.. den er alt i fra vanntett, men grei bukse til bruke på fine tørre dager. Husker ikke navn eller merke, men kan sjekke det når jeg kommer hjem vis ønskelig. Betalte vel 5-600 kroner for den.

Så har jeg en Bergans Breheimen 2 bukse, som jeg er forelsket i... ikke for varm til sommern, ikke for kald til kalde sommernetter, høstturer. Prisen er rundt 1500.

Har til gode å bli våt i denne da... å jeg har vært ute i seriøst regnvær.

Min erfaring med billige Gaupa klær, at dem er gla i vann.. det renner ikke av klærne ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år i arbeidsklær, rep klær, og andre typer av avlagte klær (man er for f... bare i villmarka?),

gikk jeg til innkjøp av min første gtx bukse og jakke (gaupa) for 2 år siden. Forventingene var enorme før første tur, skuffelsen var enorm da jeg fant ut at gtx følelsen var som å være fanget badende i svette i en godt sammentapet plastsekk..

Og jeg er ikke av de som svetter mest, heller.

Skjønner at det kan ha med merke, og dermed kvalitet å gjøre, men må man virkelig betale kr. 5000,- for en bukse som funker sånn någenlunde? Har jo hørt at pusteevnen ikke der heller er noe å skryte av?

Kjøpte meg ifjor g-1000 bukse fra fjellreven til kr 1000,-. For en luksus! Sommeren i fjor var glohet, men her kan man snakke om en bukse som kan både pusting og pesing!

Gikk mye med den i vinter med ull under. Imprignerte den godt, den holdt vannet bra ute. Fortsatt helt perfekt! Vurderer nå å kjøpe jakka også.

Er det noen andre forslag på klær som ikke er gtx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet meg en soleklar favoritt: "KIKUT" bukse fra Bergans.

Uslåelig pris i forhold til slitestyrke og egenskaper. Koster kun kr 400,-

35% bomull 65% polyester, kan impregneres til å bli så vanntett som du selv ønsker (ala G1000).

Flott passform og bra med lommer.

Dritt lei dyre og dårlige arbeidsbukser på jobben, så vi har gått over til den buksen på jobb også.

Puster godt u-impregnert.

Samme/veldig likt snitt som Breheimen buksa jeg har fra før (erstatter ikke Breheimen i regn og drittvær).

Fant ingen forhandlere som hadde denne på lager, så jeg måtte få min lokale sportsbutikk til å bestille opp.

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av jakka også, både til jobb og fritid.

Du kan fra-røve meg det meste, men ikke prøv å ta fra meg Kikkut-buksa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.