Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ene dattera min har begynt på naturbruk på vgs (fokus på gartneri/urbant landbruk). De har fått beskjed om å kjøpe inn klær til utebruk/utearbeid og turer vinterstid. Jeg er på jakt etter innspill til jakke, støvler og hansker/votter som:

- holdbart og varmt
- ikke koster skjorta
- litt «dameform» på jakke (jenta mi er spesifikk på hva hun vil gå i)

Er det noen som har gode råd?

• Liker 1
Annonse
Skrevet
ost skrev (9 minutter siden):

Hei

Ene dattera min har begynt på naturbruk på vgs (fokus på gartneri/urbant landbruk). De har fått beskjed om å kjøpe inn klær til utebruk/utearbeid og turer vinterstid. Jeg er på jakt etter innspill til jakke, støvler og hansker/votter som:

- holdbart og varmt
- ikke koster skjorta
- litt «dameform» på jakke (jenta mi er spesifikk på hva hun vil gå i)

Er det noen som har gode råd?

Stormberg har mye bra til hyggelige priser.

Butikken Sportoutlet har også veldig mye bra til veldig snille priser. Allt av ull, skalljakker, skall bukser mm.

Lykke til

Skrevet

Jula har overraskende mye bra til en billig peng! Jeg kjøpte meg akkurat ny Arbeidsbukse (snekker) fra Bluewear Pro, litt usikker på hvem som lager dette, men passform og feel var langt bedre enn dobbelt så dyre Bläkleder. 
De har alt fra proff til hobby og det meste av det i mellom. Faktisk overrasket over hvor mye klær de hadde som var foret og egnet for utebruk. Verdt å kikke innom hvertfall. Jeg ble positivt overrasket. 

Skrevet

Jula er faktisk ganske bra til prisen. Om du legger på mer, så trår man veldig sjeldent feil med Fjällräven (f.eks. KEB jakke). Flor er også en norsk nykommer på blokken, som lager arbeidsklær spesielt for kvinner. For støvler har man mange gode alternativer, nevner her: Belkina, Dunlop, Tretorn og MuckBoots.

Av rene arbeidsklær har jeg gode erfaringer med Björnkläder, Carhartt og Snickers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.