Gå til innhold
  • Bli medlem

Familievennlig telt for de varmeste dagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer akkurat fra fjelltur med 2 små barn og vi holdt på å renne vekk den SINNSYKE varmen. Eneste teltet jeg har med plass til 3 i er Keb Endurance og det ble nærmest et kokekar. Ble på kanten til evakuering. 

Alternativer jeg har vurdert:

- Mesh innertelt til Keb

- Big Agnes Copper Spur HV UL

- Mer strategisk teltplass.. 

Hvilke andre alternativer har jeg som slipper luften inn, holder myggen ute og samtidig tåler unger? 

Annonse
Skrevet
northern_fov skrev (2 timer siden):

- Mesh innertelt til Keb

-

Bare glem det.

Et tunneltelt som ikke kan rulles opp i begge ender blir en bakerovn om sommeren. Kuppeltelt, eller annet telt, som kan åpnes med FULL mesh lufting i begge ender er MYE bedre på sommeren.

Vi bruker Marmot Vapor 4P på familieturer. Finnes nok andre som fungerer fint også.

• Liker 1
Skrevet

Flere dører, mer netting, høyt under taket hjelper men noe av det beste er om du klarer å få opp en tarp over teltet. Det finnes blant annet tarp som er laget i reflekterende materiale, altså at det har en tynn alufolie som en del av tarpen som reflekterer bort varmen. 

• Liker 1
Skrevet

Bra tips her! Ser Clas Ohlson selger reflekterende tarp til 150 kr. Exped Lyra Har mye mesh ser jeg men med mindre plass i forteltene på den type telt så er det kanskje lurt å gå for 4p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.