Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Alfa støvler, reklamasjonsgrunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kjøpt meg den nye modellen Alfa Stette, brukt 2 dager på krevende Rondanetopper. Veldig god såle og lest, og ikke for varme i varmt sommervær (selv om de er goretex). Men: der "bøyen" på forfoten er, blir det en liten brett hvor overgangen fra såle til tekstil har løsnet litt, se merke. Det har bare løsnet helt i kanten, men det er jo bare etter to dagers bruk. Både innside og utside på begge ben. Er dette noe å reklamere på, eller har alle sko et sårt punkt her? 

20250710_171556.jpg

Annonse
Skrevet

Ja de der hadde jeg bare returnert, alfa er gode med reklamasjon, du får sikkert gavekort.
Kjøpte Stette selv for en drøy måned siden, men jeg fikk problem med at knekken traff rett på storetå neglen. Og siden de er så stive i stoffet så gjorde det vondt etter en times tid med rusling innendørs.

Skrevet

Ja, blir nok å fylle ut en reklamasjon. Kan jeg regne med at dette er et engangstilfelle mandagseksemplar, eller bør jeg regne med samme problem om jeg ber om et nytt par? Et generelt problem med Alfa sko?

Så kjedelig å skulle lete en ny runde etter ålrighte tursko...

Skrevet

Som nevn i annen tråd har samme skjedd med mine Stette etter 2-3 timers bruk. Virker nesten som om Dyneema-stoffet brukt over risten er for stivt slik at skoen får en unaturlig brett.

Blir nok reklamasjon her og, som er synd for jeg likte skoen. Mulig jeg prøver meg på en Bregne 2.0 da de har samme såle og lest.

Skrevet

Ja, sett Bregne men vet ikke hva jeg synes om Boa-snøring. Leste også et sted her at en hadde Bregne hvor sålene løsna fra skoen? Men det var kanskje forrige modell..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.