Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da står jeg som vanlig i fjæra uten sluk, og gud vet hva slags knute det var man skulle bruke på dette ~€{*~<^<€<>$ snøret som er sånn tråd, ikke seig sene. Det eneste jeg husker er at noen er helt ubrukelige på dette, og at det er et helsikes liv å finne den som var noenlunde mulig å få til og som holder.

Vet noen av hva det kan være for en, og vet eller finner en plass med illustrasjon? 

Annonse
Skrevet

Palomar knuten er den mest brukte knuten blant konkurransefiskere, fordi den har svært høy bruddstyrke kombinert med svært god holdbarhet på alle typer snøre. 

Det vil si at det er en av svært få knuter som fungerer omtrent like godt på multifilament, monofilament og fluorocarbon-line. 

Lær deg den, det er den eneste du trenger. Og hver gang du får en fisk med litt størrelse, sjekk lina godt, strekk litt i knuten. 

Skrevet
Gabs88 skrev (22 minutter siden):

Palomar knuten er den mest brukte knuten blant konkurransefiskere, fordi den har svært høy bruddstyrke kombinert med svært god holdbarhet på alle typer snøre. 

Det vil si at det er en av svært få knuter som fungerer omtrent like godt på multifilament, monofilament og fluorocarbon-line. 

Lær deg den, det er den eneste du trenger. Og hver gang du får en fisk med litt størrelse, sjekk lina godt, strekk litt i knuten. 

Denne funker på fireline, men må ikke brukes på vanlig sen, "blank" rund... den glir opp! Skjedd med meg flere ganger enn jeg liker å innrømme. 

SCR-20250627-sxkj.png.79a646d690a03895b91b01fd2882d15e.png

Denne er helt overlegen når det kommer til sen, men må ikke brukes på fireline da denne smelter når du strammer knuten 

Skrevet
6 minutes ago, tshansen said:

Denne funker på fireline, men må ikke brukes på vanlig sen, "blank" rund... den glir opp! Skjedd med meg flere ganger enn jeg liker å innrømme. 

Da har du gjort noe feil, palomar-knuten fungerer perfekt på alle typer line. 

• Liker 1
Skrevet

Takk, den der ser definitivt overkommelig ut. Det må jeg få til! Supertakk for nødhjelpen. 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.