Gå til innhold
  • Bli medlem

UK - Coast to Coast tur i Mai


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å gå litt aktivitetsferier, begynte med The Kerry Way i Irland i fjor, og i år så falt valget på vandreruten "Coast to Coast" i Storbritannia, som går fra St Bees ved Irskesjøen i The Lake District og 300km på tvers av England til Robin Hood's Bay i Yorkshire 

Har lagt opp turen til å ta 14 dager, inkludert en hviledag midt i. Lengste etappen blir da 37km, men den er realtiv flat så burde gå greit :) (fra Richmond til Ingleby Arncliffe).

Er bestilt opplegg via reisebyrå (samme jeg brukte i fjor) og er da gåing fra "hytte til hytte" som vi ville sagt i Norge - fra overnatting til overnatting og det er et bagasjebyrå som frakter hovedbagasjen mellom stedene så alt jeg trenger er en dagssekk med mat og litt skift (just in case). Er også bestilt lunsj til de fleste dagene. 


Har binget en del videoer av turen i det siste, og håper på bra vær og at formen slår til - har aldri forsøkt meg på en så lang tur (turen i fjor var 8 dager gåing over 200km). 

C2Cmap.jpg

Endret av ØysteinT
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til!!

Jeg har vært i Lake District, hvor det kan være ganske bratt. Og gået noe langs Hadrians Wall, romerikets grense mot nord mot de ville Pctere i Skotland. Overnattet ennda (illegalt, men mage år siden) i et romersk fort.

Turen er sikker vel tilrettelagt med mange fine Pubber underveis både til overnatting og lunch. Det kan bli en misundelseverdig tur!!

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tur dette. Og mai er en av de flotteste måneder å gjennomføre dette (kanskje sammen med september). Siden er er mer eller mindre faste etapper vil du etter hvert få en gjeng som du møter hver kveld på den lokale puben. Fant en gang en lommebok underveis på en etappe, som tilhørte en jeg kjente igjen. Kunne levere den tilbake til han på puben, faktisk før han hadde savnet den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, opplevde det samme i fjor på The Kerry Way, Etter pausedagen var det samme personer jeg tok igjen på hver etappe :) Og som bodde på samme B&Ber også slik at man kom litt i prat. 

Er skikkelig behagelig å komme til ferdig booket rom hver dag, er for lengst forbi tiden hvor telting var gøy. Samt å slippe å bære med seg hele oppakningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.