Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjerkinn mot Oslo, et 17-dagers vintereventyr i januar 2024


Anbefalte innlegg

Annonse

Gøy å lese om mye av de samme områdene jeg akkurat kom hjem fra på tur i den andre retningen! Misunnelig på den skikkelige vinterfølelsen, men ikke misunnelig på pulkveltene og løssnø 😅

Flott skrevet og mange fine bilder!

Angående Hjerkinn fant jeg og fikk tips fra en lokal om å følge gamleveien "Hjerkinnsvegen" fra Hagseter så langt det gikk. Den var snølagt og skigått. Etter hvert tok jeg av igjennom et hyttefelt for å komme nærmere E6-kryssingen. Fra hyttefeltet, om man ser på satelittkartet finner man nemlig en "hemmelig trasé" som funket veldig bra til E6, og videre derfra finner man også åpne områder siste rest til togstasjonen.

Se blå linje:

IMG_3402.thumb.png.1595a99d888fa8591ac48130128d06c1.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (På 3.4.2024 den 6.48):

Gøy å lese om mye av de samme områdene jeg akkurat kom hjem fra på tur i den andre retningen! Misunnelig på den skikkelige vinterfølelsen, men ikke misunnelig på pulkveltene og løssnø 😅

Flott skrevet og mange fine bilder!

Angående Hjerkinn fant jeg og fikk tips fra en lokal om å følge gamleveien "Hjerkinnsvegen" fra Hagseter så langt det gikk. Den var snølagt og skigått. Etter hvert tok jeg av igjennom et hyttefelt for å komme nærmere E6-kryssingen. Fra hyttefeltet, om man ser på satelittkartet finner man nemlig en "hemmelig trasé" som funket veldig bra til E6, og videre derfra finner man også åpne områder siste rest til togstasjonen.

Se blå linje:

IMG_3402.thumb.png.1595a99d888fa8591ac48130128d06c1.png

Takk! Så forøvrig ut som du også hadde en flott tur andre veien. Jeg skulle definitivt fullgt samme trase som deg oppe på Hjerkinn. Hadde nok spart meg for en del frustrasjon 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.