Gå til innhold
  • Bli medlem

Planer har endret seg


Anbefalte innlegg

Jeg skal gå hardangervidda på langs i begynnelsen av August. Her kommer noen spørsmål:

Er det bra ute da ?

Hvordan er fiske ?

Hvordan er bærplukking ?

Hvordan er det med kart og kompass, er det bra markert sti denne veien ?

Er det mulig å se bjørn der/hva slags dyr kan jeg se der ?

Noen generelle tips til turen, utstyr jeg bør ta med som er lett å glemme ?

Takk i forkant !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
40 minutes ago, Mountainking said:

Jeg skal gå hardangervidda på langs i begynnelsen av August. Her kommer noen spørsmål:

Er det bra ute da ?

Hvordan er fiske ?

Hvordan er bærplukking ?

Hvordan er det med kart og kompass, er det bra markert sti denne veien ?

Er det mulig å se bjørn der/hva slags dyr kan jeg se der ?

Noen generelle tips til turen, utstyr jeg bør ta med som er lett å glemme ?

Takk i forkant !

Om det er bra? Juli og  August er vel de beste månedene å være på fjellet. Men noen år blir som 2023 med bare masse regnvær.

 

Fiske? Sjekk denne guiden. 

Dyr?

Stort sett villrein og sauer. Kanskje noen sinte lemmen og rype. Ingen mulighet for bjørn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Gabs88 said:

Om det er bra? Juli og  August er vel de beste månedene å være på fjellet. Men noen år blir som 2023 med bare masse regnvær.

 

Fiske? Sjekk denne guiden. 

Dyr?

Stort sett villrein og sauer. Kanskje noen sinte lemmen og rype. Ingen mulighet for bjørn.

 

 

Takker ! Skal sjekke det ut ! Hvordan er det med stier på den løypa tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ei elgku i Skyttarbudalen i 2022. Trodde først seg så en hest og ble overrasket da det viste seg å være en elg. Sikkert ikke vanlig.

Endret av Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Mountainking said:

Takker ! Skal sjekke det ut ! Hvordan er det med stier på den løypa tror du ?

Tror andre på forumet skal få svare deg på den. 😁 jeg er ikke kjent med ruten.

 

Men DNT ruter pleier jo å være godt besøkte og merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountainking skrev (1 time siden):

Takker ! Skal sjekke det ut ! Hvordan er det med stier på den løypa tror du ?

Dette er en av de klassiske rutene på Hardangervidda. Godt merket og gode stier. Sover du i telt, så kan du jo legge deg hvor som helst. Ellers så er det DNT hytter innen rimelige dags etapper hele veien.

August syntes jeg er den fineste måneden, tett etterfulgt av september. Hvis formen er så som så, er det mulighet for å legge inn en "hviledag" med å ta båten fra Mårbu og ned til Synken i sør enden av vannet. Da er det bare noen korte kilometer til Kalhovd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, GubbePaaTur said:

Dette er en av de klassiske rutene på Hardangervidda. Godt merket og gode stier. Sover du i telt, så kan du jo legge deg hvor som helst. Ellers så er det DNT hytter innen rimelige dags etapper hele veien.

August syntes jeg er den fineste måneden, tett etterfulgt av september. Hvis formen er så som så, er det mulighet for å legge inn en "hviledag" med å ta båten fra Mårbu og ned til Synken i sør enden av vannet. Da er det bare noen korte kilometer til Kalhovd. 

Takk så mye for svar. Blir en bra tur helt sikkert !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.