Gå til innhold
  • Bli medlem

Sammenkobling av poser og tips


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og samboeren min titter etter å kjøpe nye soveposer og har noen spørsmål vi trenger svar på. Så søker råd fra klokere huer der ute. 

Hvordan fungerer sammenkobling av soveposer? Fungerer dette bra i praksis? Eller blir det et veldig varmetap? Må det være soveposer fra samme merke for at dette skal funke? Eller kan man blande merker, feks ME sammenkoblet med en Helsport. 

Er det noen soveposemerker man bør styre unna? Og hvilke merker anbefaler folket?😊 

Tenker t-limit på rundt -10 funker greit👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gang jeg var med å koble sammen soveposer er leeeeenge siden. Det var i ungdomstiden så da snakker vi sikkert 20 år. Så ting har sikkert blitt mye bedre. Men jeg husker vi koblet sammen to av samme type, og da lakk det litt luft nederst.

Men det trenger ikke nødvendigvis å være samme type, så lenge det er samme type glidlås. Det fungerer vel også best hvis soveposene er samme lengde.

Men dette er et sånt typisk spørsmål hvor jeg tror det kan være veldig mye variasjon i hvor bra det fungerer, så det lureste er vel å finne et par stykk dere liker og prøve, eventuelt returnere hvis det fungerer dårlig.

Det kan også være at hvis dere finner noen dere liker i en sportsbutikk i nærheten så kan dere teste der.

Det finnes jo også noen helt greie doble soveposer hvor man slipper å koble dem sammen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har soveposer fra samme merke (en for menn og en for dame), med hhv høyre/venstre glidelås og disse kan sammenkobles ved ønske om det. Koselig, men jeg foretrekker å ligge alene i posen. Selv om det blir veldig god plass i sammenkoblet pose så forstyrrer vi hverandre om en ligger urolig.

For å sammenkoble så er det egentlig ikke noen spesielle soveposer, det er bare at de har glidelås mot hverandre. Og så bør glidelåsene være like lange.

Bruker også Exped liggeunderlag med "chair kit", disse kommer med klips for å koble sammen slik at underlagene ikke sklir fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode svar om soveposer, så jeg får komme med min erfaring med liggeunderlag. I fjor sommer kjøpte vi 2 Liggeunderlag fra Kilos Gear. Egentlig mest for å teste merket. Vi ble positivt overrasket over hvor godt knappene lang siden holdt liggeunderlagene sammen. (Vi droppet sammenkoblet sovepose for lenge siden da jeg ligger i kontinuerlig rotasjon. Det gjør også at mitt underlag kan flytte litt på seg.) Med de 2 koblet sammen ble de liggende på plass. 👍

https://kilosgear.com/products/sleeping-pads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.