Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten tur der alt skjedde.


Peacemaker

Anbefalte innlegg

Annonse

Herlig, og skarpt å fortsette uansett😁 Det med "vanntette" glidelåser på skalljakker er et veldig svakt punkt, og jeg angrer egentlig litt selv på at jeg ikke gikk for en skalljakke for vintertstid som har grov glidelås (typ. som på Norrøna Arktis og Haglöfs IC3), og ikke disse seige fisleglidelåsene som er dømt til å feile på et tidspunkt.

Og jeg må bare: To pulker for én overnatting! Den pakklisten vil jeg se 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (1 time siden):

Herlig, og skarpt å fortsette uansett😁 Det med "vanntette" glidelåser på skalljakker er et veldig svakt punkt, og jeg angrer egentlig litt selv på at jeg ikke gikk for en skalljakke for vintertstid som har grov glidelås (typ. som på Norrøna Arktis og Haglöfs IC3), og ikke disse seige fisleglidelåsene som er dømt til å feile på et tidspunkt.

Takk for tips om jakker. Vurderer sterkt anorakk jeg nå. Står litt mellom Ravnø sin anorakk i Ventile eller PEAK PERFORMANCE Vertical GORE-TEX 3L Anorak. 

sneakyowl skrev (1 time siden):

Og jeg må bare: To pulker for én overnatting! Den pakklisten vil jeg se 😁

Hehe, helt klart overkill, men pakket egentlig likt som jeg har tenkt på i forhold til en ukestur, bortsett fra mengde mat. Var første gang jeg gikk med to pulker og jeg syntes det fungerte fint. Kjekt å finne ut hvordan ting fungerer før man drar på "lengre" turer. Spesielt oppsettet jeg brukte på søndagen, da det ble lavt tyngdepunkt på begge pulkene og lite pulkvelt var jeg fornøyd med. I den gamle fremste pulken har jeg brenner, fjellduk, bag med klær, utstyr, etc., og brensel. I Paris pulken hadde jeg isfiskeutstyr, isbor, og mat og utstyr til hund. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Chirsbom skrev (2 timer siden):

@Peacemaker ble det Ravnø anorakk på deg? Er lei skall på vinter, jeg blir svett av å gå fremover, så vurderer ventril materialet. 

Nei, har ikke blitt det. Nå vurderer jeg også "The Last" jakken fra Northern Playground, men skulle aller helst hatt den med noen modifikasjoner, f.eks. stormklaff forran på glidelåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.