Jump to content

Person på 165 og vintersovepose på 200

Ellefjell

Recommended Posts

Hei. Ønsker å låne mannen sin sovepose. Er klar over at jeg burde ha en mindre, men kan jeg likevel bruke den eller blir jeg "å fryse i hel" med en pose som er 20 -30cm for lang?

Noe jeg kan gjør med tomrommet ved føttene? Stappe til eller snørre av, snurre noe rundt for å korte inn?

Hva er anbefalinger utenom å kjøpe er pose i "rett" str.?

Annonse
Ellefjell skrev (50 minutter siden):

Hei. Ønsker å låne mannen sin sovepose. Er klar over at jeg burde ha en mindre, men kan jeg likevel bruke den eller blir jeg "å fryse i hel" med en pose som er 20 -30cm for lang?

Noe jeg kan gjør med tomrommet ved føttene? Stappe til eller snørre av, snurre noe rundt for å korte inn?

Hva er anbefalinger utenom å kjøpe er pose i "rett" str.?

Personlig så angrer jeg litt på at jeg kjøpte vinterposen i 'rett størrelse' da jeg legger klærne jeg ønsker skal være varme om morgenen i en stor pakkepose i bunn, og det er ikke all verdens med plass nå..

Så jeg foreslår at du gjør det samme. Da slipper du dødrom som må varmes opp og så har du varme klær om morgenen.
Jeg legger alle klærne som skal i soveposen, i vanntett pakkpose selv om de føles tørre slik at jeg slipper at fuktigheten går i soveposen. 

• Like 1

Utenom ekstra vekt så skal ikke det være noe problem, tomrommet med føttene lukker seg med vekten av materialet så det gjør absolutt ingen ting som helst. Med mindre du setter opp fotenden som et telt så kommer det ikke til å være noe luftrom der.

• Like 1

Gabs88 skrev (3 timer siden):

Utenom ekstra vekt så skal ikke det være noe problem, tomrommet med føttene lukker seg med vekten av materialet så det gjør absolutt ingen ting som helst. Med mindre du setter opp fotenden som et telt så kommer det ikke til å være noe luftrom der.

Var egentlig det jeg tenkte. Det med ekstra vekt er egentlig bare noen 100 gram forskjell fra den rette posen i min str og den på 200 cm, så det skal man kunne tåle. Den har komfort på minus 23 og da er det jo ekstra godt med varme klær på morgenen. Takk for innspill!