Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintersovepose dame


Sarabirgitte

Anbefalte innlegg

Hei! Vintersoveposen er forsvunnet i posten og jeg må kjøpe en ny. Noen her med gode tips? Hadde Marmot sin womens ouray med angitt komforttemperatur på -19, men var flere ganger kald i en del høyere temperaturer enn det. Lurer på å gå for helsport sin womens rago extreme, men er åpen for andre forslag. Noen som har noen tips? Erfaring med disse eller andre? 
 

På forhånd takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Sarabirgitte said:

Hei! Vintersoveposen er forsvunnet i posten og jeg må kjøpe en ny. Noen her med gode tips? Hadde Marmot sin womens ouray med angitt komforttemperatur på -19, men var flere ganger kald i en del høyere temperaturer enn det. Lurer på å gå for helsport sin womens rago extreme, men er åpen for andre forslag. Noen som har noen tips? Erfaring med disse eller andre? 
 

På forhånd takk! 

Vi har et par ouray til ungene, brukt ned til -6 eller deromkring. Jeg mener å huske at disse ikke har en EN rating men at Marmot har estimert dette selv? Sammenligna dunfyll med noen andre poser når jeg kjøpte og landa på at de skal holde ungene varme til -10. Men lurt med en del margin på vinterposer, EN comfort er temperaturen jeg selv pleier å våkne av å være kald så vil helst ha 5-10 graders margin fra comfort til lavest forventet nattestemperatur. Og så bruker vi varmeflaske, det hjelper. Hvor kaldt vær skal du ut it? Vurder Cumulus om du allerede skal bruke litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport Rago X-Trem er en sikker vinner. Dyr men god. Var for ikke altfor lenge siden pent priset på 3500,-. Jeg har herremodellen, og andre halvdel har damemodellen. Det er samme mengde dun, bare i en kortere pose, så damemodellen er en del bedre i T-Comf verdi (-21 vs -16)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.