Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukseseler til Arcteryx Beta AR


TomasOH

Anbefalte innlegg

Arcteryx er for meg noe av det beste av det beste og når man måtte ha seg ny goretexbukse falt valget på Beta AR fra Arcteryx som man har siklet på i flere år. 

Disse buksene kommer med et integrert belte som for meg fremstår som lettere ubrukelig (låsen sklir opp bare du ser på den). Det flotte er jo at buksen kommer med hemper til bukseseler. Det dårlige er at disse hempene er jo knøttsmå og ikke akkurat laget for noen universale bukseseler. 

Så da er mitt spørsmål til alle guruene som sitter her inne på fjellsport. 
Noen som vet om kvalitetsbukseseler som passer til disse buksene? (Festemåten er "kroker" som du drar gjennom en hempe på buksen. Seler med klype er ikke et alternativ.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at du finner særlig mange produsenter som selger bukseseler ferdige med den løsningen, da det virker som det ikke er veldig utbredt ut fra det jeg kjenner til. Jeg ville nok skaffa meg kvalitetsbukseseler med annet feste, og heller endra/tilpassa så de passer.

Den typen krok som benyttes kalles gjerne "G Hook", og selges løst i flere srørrelser mange steder på internett. Litt sying blir sikkert nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Måssåbjønn skriver får du kanskje best resultat ved å finne noen passende G-buckles, og modifisere noen bukseseler som du liker. Hvis du ikke orker, kan muligens disse fungere: 

https://www.skittfiske.no/blaser/237009/blaser-mens-suspenders-passer-alle-blaserbukser?gclid=Cj0KCQjwm66pBhDQARIsALIR2zCuIGrK8lwheFJ6XuQOdf4Z5iNM4ZtvS2SMJ8IwxiwhTDjlcWt7BzcaApXrEALw_wcB

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaknudsen skrev (På 17.10.2023 den 9.41):

Vet ikke hvordan senefestet på buksen ser ut, men kanskje noe med toggle buttons er smart?

Ut fra beskrivelsen antar jeg at det er ganske likt som på Arc'teryx Beta SV Bib:

bilde.png.c34f00047f547dcc7c785998921945f7.png

I så fall tror jeg ikke det er så mye annet enn slike G-hooks/G-buckles som er særlig godt egnet, da «kanalen» som festet skal tres gjennom virker å være ganske smal.

Arc'teryx har (i alle fall tidligere) hatt bukseseler for LEAF-serien, kan det virke som, og de har også samme feste. Antar derfor at dette er Arc'teryx sin standardløsning for bukseseler.

27352-0.thumb.jpg.fdd366016c627a97dc25c959dadc18de.jpg

Litt off-topic, men jeg synes slike G-kroker er ganske kjekke, og ser for meg at bukseseleinnfestinger med slik løsning har sterkere søm enn f.eks. Bergans sin løsning med et bånd som er sydd fast i hver ende. Jeg kunne derfor ønska meg at denne løsningen Arc'teryx har valgt var mer utbredt blant andre produsenter, da det virker som en bedre løsning enn klips/klype, borrelås og andre finurlige løsninger. Et annet pluss er at det ikke er plastbiter/-spenner som knekker.

Endret av Måssåbjønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.