Gå til innhold
  • Bli medlem

3-4 fisketur tydal


fjellræv

Anbefalte innlegg

Annonse
Trig8 skrev (28 minutter siden):

Har ikke fisket der selv men Sylsjøen, Ramsjøen og Finnkoisjøen er noen alternativ.

Nesjøen har vært nedtappet - usikker på når de fyller på men tar vel en stund før det blir et godt fiskevann igjen....

Takk for tips, er det noe kurrant parkering i området også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Sylsjøen kan du kjøre helt inn til demningen med bil og parkere der. Jeg var der selv ett døgn i månedsskiftet august/september for noen år siden. Ikke noe stort fiske den gangen (fikk et par ørreter på 4-500 gram, bra kvalitet), men det kan jo gå bedre for deg. Det anbefales å ta med gummibåt/kano for å komme bedre til fiskeplassene.

Fiskekort fås kjøpt på natureit.se. Merk at det er fredningstid fra den 16/9; da er alt fiske forbudt. Når det gjelder vann i nærheten, finnes det pen fisk i Skreddarsjøane (det har jeg selv observert). Skarddørsjøene (svensk del) er også en mulighet; her finnes det røye av brukbar størrelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trig8 skrev (5 timer siden):

Har ikke fisket der selv men Sylsjøen, Ramsjøen og Finnkoisjøen er noen alternativ.

Nesjøen har vært nedtappet - usikker på når de fyller på men tar vel en stund før det blir et godt fiskevann igjen....

Finnkoisjøen er også nedtappet.

Satellittbilde:

Screenshot_20230906_191413_Firefox.thumb.jpg.b1297962d7b659b0054d11701e79bf4e.jpg

fjellræv skrev (4 timer siden):

Takk for tips, er det noe kurrant parkering i området også?

Om du skal til Ramsjøen/Finnkoisjøen er det bomvei helt frem til Finnkoidammen, og der skal det være mulighet for å parkere. I såfall bør man nok parkere så man er helt sikker på at man ikke blir stående i veien for de som jobber med vedlikeholdsarbeid der oppe. Derfra er det vel T-merket sti opp til Ramsjøen, mener jeg.

Endret av Måssåbjønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

graham skrev (17 timer siden):

Jeg skal ikke skryte på meg lokalkunnskap der, men jeg synes Viglsjøen og omegn ser ut som et spennende område...

Tenker at jeg skal dit jeg også etter litt titting på kart, men hvordan er det lettest å komme seg dit? tenkte først og parkere ved Sylsjøen men det er et bra stykke å gå ned til Viglsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (På 7.9.2023 den 13.17):

Tenker at jeg skal dit jeg også etter litt titting på kart, men hvordan er det lettest å komme seg dit? tenkte først og parkere ved Sylsjøen men det er et bra stykke å gå ned til Viglsjøen.

Jeg vil anta at den bommen som er tegnet inn på Movollvegen er høyst levende og vegen er stengt, men jeg ser det er det er en parkeringsplass ved FV705 der Movollvegen starter, jeg ville ha parkert der, labba innover grusvegen evt hatt med sykkel. Det ser ut som det er greit å vade i normal vannstand mellom Blankhåen og Lervahåen, så jeg ville ha prøvd meg på det. Alternativet er inn Hyllingsdalen, men den vet jeg er stengt ved Torsvollen, så det blir ganske langt.  Det er for øvrig fin grusveg innover, selv om det er tegnet inn traktorveg og grei parkering ved Torsvollen.

image.png

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.