Gå til innhold
  • Bli medlem

Har noen forslag til hvor det er fint å reise 5-12 Juni? Fisketur


Gabs88

Anbefalte innlegg

Jeg har en ukes fri mellom 5 og 12 Juni, og jeg har lyst til å bruke det på en 4-7 dager lang fisketur. Helst i fjell landskap, men jeg er litt usikker på hvilke områder jeg burde vurdere. Er det noen fjellområder som er isfrie litt tidligere enn andre her i landet?

 

Gjerne med både ørret og røye tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde med fiskestang på Lifjell tidlig juni i fjor, da var det helt snø- og isfritt. 

Året før var jeg der i slutten av mai, og da var det fremdeles en del snøflekker og delvis is på vannene.

Blir nok å prøve meg på samme område i år og 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sneakyowl said:

Hadde med fiskestang på Lifjell tidlig juni i fjor, da var det helt snø- og isfritt. 

Året før var jeg der i slutten av mai, og da var det fremdeles en del snøflekker og delvis is på vannene.

Blir nok å prøve meg på samme område i år og 😁

 

Takker for tipset. 😁 skal se på muligheten senere i dag, har faktisk aldri så mye som hørt om lifjell før.

 

Noen andre som har noen potensielle tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (5 timer siden):

 

Takker for tipset. 😁 skal se på muligheten senere i dag, har faktisk aldri så mye som hørt om lifjell før.

 

Noen andre som har noen potensielle tips?

Det er ikke de "villeste" fjellområdene, men det er bare 2,5t fra Oslo, så det er en sikker vinner for fjellfølelsen uten å kjøre kjempelangt om man bor i området :)

Fra tidlig juni 2022:

IMG_9135.thumb.jpeg.69f0ef8bcf6472f4eccf0d1dd26f9e34.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, sneakyowl said:

Det er ikke de "villeste" fjellområdene, men det er bare 2,5t fra Oslo, så det er en sikker vinner for fjellfølelsen uten å kjøre kjempelangt om man bor i området :)

Fra tidlig juni 2022:

IMG_9135.thumb.jpeg.69f0ef8bcf6472f4eccf0d1dd26f9e34.jpeg

Ser bra ut, jeg bor i Årdal så her i området forventer vi isløsing i fjellet rundt 15 Juni til 15 Juli avhengig av høyde. Må se meg litt rundt om jeg finner noen gode alternativer.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.