Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til fisketur i Njadarheim


Tor-Inge K.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg planlegger en tur til Njadarheim for å prøve fiskelykken, drar ca den 18 august og planlegger 8-9 dager.

Da jeg ikke har bil tilgjengelig og derfor er avhengig av kollektiv har jeg valgt avreise fra Ådneram; tar tog fra sandnes til gyland stasjon, buss videre til tonstad, bytte til buss som går fra tonstad til sinnes, bytte til buss som går fra sinnes til ådneram, det er 4 bytter og pga ventetid mellom byttene(4 timer på tonstad feks) så blir total reisetid 7 timer og 50 min. Men er framme på Ådneram kl 1450, så da er det fortsatt mange timer med lys igjen, og da blir første mål enten holmvatn eller taumevatn. Dag 2 går turen retning Heibergtunet.

Området jeg planlegger å fiske i ser ut som eldorado av elver, bekker, kulper, vann i ulike størrelser.

Det jeg lurer på er om noen har gått i dette området før og kan gi meg noen tips angående rutevalg for å komme meg fra den umerka/nødla stien på østsiden av storavatn og oppover mot området jeg har pekt meg ut, forslag til telt plasser osv. Planen er å slå opp telt på en passende lokasjon, helst så nært senter av området som mulig, for deretter å dra på dagekspedisjoner med dagstur sekken  og stanga. Legger med et bilde som viser det spesifikke området, samt foreløpig potensiell rute opp/inn i området. Men før jeg bruker mer tid på studere kart og planlegge potensiell rute, så tenkte jeg at jeg skulle spørre her om tips og råd og høre om noen her har erfaringer fra området.

Retur samme vei, til ådneram hvor jeg blir hentet med bil.

 

Mvh,

Tor Inge

IMG_2413.jpeg

IMG_2415.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.