Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan finner jeg ut status på bålforbud?


varmtvann

Anbefalte innlegg

Hvilke nettsider bør man oppsøke for å finne ut av status på bålforbud i ulike deler av Norge (tenker nå på de områdene som har innført totalforbud mot ild, ikke det generelle bålforbudet om sommeren). 

Helt konkret tenker jeg meg til Hardangervidda (fra Dyranut) men om det skulle komme totalforbud der så vil jeg nok sjekke ut andre områder også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må vite hvilken kommune du skal til, så må du sjekke med brannvesenet i den aktuelle kommunen. De pleier jo å være ganske gode til å poste på sosiale medier/hjemmeside ellers er det bare å ta en telefon. 

Et ekstraordinært bålforbud krever også en midlertidig forskrift, de kan man finne på Lovdata. Greit å være obs. på at det ikke ser ut til at alle ligger der, jeg vet at det er vedtatt midlertidig forskrift på Øvre romerike f.eks, men den finner jeg ikke på lovdata.

Når det gjelder Dyranut (Eidfjord) så ser det ut til at det ikke er vedtatt en forskrift, men at brannvesenet sterkt fraråder bruk av åpen ild.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Heriks said:

Du må vite hvilken kommune du skal til, så må du sjekke med brannvesenet i den aktuelle kommunen. De pleier jo å være ganske gode til å poste på sosiale medier/hjemmeside ellers er det bare å ta en telefon. 

Supert, tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.