Gå til innhold
  • Bli medlem

Madshus med ny modell fjellski med kortfellesystem


Tessatroll

Anbefalte innlegg

https://madshus.com/no-no/p/panorama-T55-intelligrip-transition-skis-2023

Alltids kjekt når fleire leverandørar kjører på med gode konsept, som kortfellesystem jo er :)

Funkar det bra kan det forhåpentleg utfordre Åsnes og Fischer litt? Madhus produserar jo også ein del modellar i Norge...får eg kjøpe norskproduserte ski med kortfellesystem som funkar, så er det eit brennheitt alternativ når utslitte fjellski skal byttast ut/degraderast til grusski. 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
uteturen skrev (20 timer siden):

Madshus produserer kun racingski i kongeriket.
Resten skjer utaskjærs.

Det stemmer ikkje. Eg kjøpte nettopp ski som ikkje er racingski som er produsert på Biri :)

Men eg har forstått at delar av produksjonen ligg utanlands. Likevel betre enn at heile ligg utanlands vel?

 Og uansett synes eg det er kjekt at fleire gode skiprodusentar prøver konseptet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (4 minutter siden):

Det stemmer ikkje. Eg kjøpte nettopp ski som ikkje er racingski som er produsert på Biri :)

Men eg har forstått at delar av produksjonen ligg utanlands. Likevel betre enn at heile ligg utanlands vel?

Ok, det var nytt for meg at de har tatt hjem mer.

Er Madshusentusiast selv og kommer ikke til å bruke noe anna når det kommer til de smaleste skiene. Så lenge vi har en produsent i Norge er det fint å forholde seg til dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en lokal Intersport i går, der hadde de Panorama 62 og 55. 62 modellen var i "sett" med BC Auto til 1990,- Prisen er kanskje ikke så verst, men hvorfor de prakker på folk Auto binding er uforstålig.

Selve skiene så i og for seg velbygde ut og med 62mm på midten er var de ikke av de smaleste. Var festet sammen, så jeg fikk ikke kjent på en enkelt ski, men var kanskje litt tyngre enn Ingstad som har samme bredde. Fellefestet var et rundt hull, den gode nyheten var at det var en "slot" i bakkant av hullet. Det var trekantformet og relativt dypt inn i skien foran og skrådde opp mot sålehøyde (3cm langt?). Det så ikke ut som de hadde feller inne, så fikk ikke settt på hvordan festet på de så ut.

Sto made in China på de. Trolig produsert på en K2 fabrikk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (10 minutter siden):

Jeg var på en lokal Intersport i går, der hadde de Panorama 62 og 55. 62 modellen var i "sett" med BC Auto til 1990,- Prisen er kanskje ikke så verst, men hvorfor de prakker på folk Auto binding er uforstålig.

Selve skiene så i og for seg velbygde ut og med 62mm på midten er var de ikke av de smaleste. Var festet sammen, så jeg fikk ikke kjent på en enkelt ski, men var kanskje litt tyngre enn Ingstad som har samme bredde. Fellefestet var et rundt hull, den gode nyheten var at det var en "slot" i bakkant av hullet. Det var trekantformet og relativt dypt inn i skien foran og skrådde opp mot sålehøyde (3cm langt?). Det så ikke ut som de hadde feller inne, så fikk ikke settt på hvordan festet på de så ut.

Sto made in China på de. Trolig produsert på en K2 fabrikk der.

Ah, synd. Hadde vore enno betre om dei var produsert i Norge. Prøvde å sjå på en YouTube snutt for å sjå løysinga med kortfeller. Vanskeleg å bedømme på film, men kunne verke lovande ja, og potensielt mindre lugging enn Åsnes. 

Dei har to modellar med dette systemet trur eg? Med ulik midtbreidde. Auto BC er diverre hyppig å sjå i ein del fjellskipakkar...om enn mindre no en før. Har sett mange Åsnes-pakkar med auto også, merkjeleg opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.