Gå til innhold
  • Bli medlem

Valgets kvaler - MRS eller Alpacka


Brian_D

Anbefalte innlegg

Annonse

Alpacka vinner alle konkurranser i å fortelle at de er best. Jeg blir alltid skeptisk av uhemmet selvskryt.. Alpackaen er bredere, noe som har betydning for åretaket, men det er vanskelig å vurdere hvor mye det har å si uten å ha prøvd begge. Det står ikke i annonsen om Alpackaen har finne, så da har den vel neppe det. MRSen har også et litt smalere skrog, så jeg vil tro at det er lettere å holde retning og god fremdrift på flatt vann med denne. 

Glidelås har for meg vært mer plunder enn nytte, men noen liker det jo. Alpacka selger samme båt uten glidelås 2500 kr billigere, ser jeg.  Det er mindre hensyn å ta med sammenbretting når det ikke er glidelås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (43 minutter siden):

Alpacka vinner alle konkurranser i å fortelle at de er best. Jeg blir alltid skeptisk av uhemmet selvskryt..

Godt poeng, men noe av det som virkelig slo meg var at Børge Ousland og Mike Horn bruke Alpacka på polarekspedisjonen sin for et par år siden. https://paddlingmag.com/trips/adventures/borge-ouseland-mike-horn/

Hvis ikke det er et kvalitetsstempel så vet ikke jeg 🤔Men ja, massivt markedsapparat er ikke alltid ensbetydende med kvalitet.

Angående Tizip så har jeg ikke bestemt meg for det heller, men tenkte at noen av turene mine vil være rene packraftturer uten bæring, så tenkte at kanskje det er digg å bare kaste alt utstyret inn i båten ved "avmarsj"? MRS selger også pakketilbudet uten tzip til 11 499,- ser jeg.

Endret av Brian_D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brian_D skrev (På 3.2.2023 den 17.09):

Godt poeng, men noe av det som virkelig slo meg var at Børge Ousland og Mike Horn bruke Alpacka på polarekspedisjonen sin for et par år siden. https://paddlingmag.com/trips/adventures/borge-ouseland-mike-horn/

Hvis ikke det er et kvalitetsstempel så vet ikke jeg 🤔Men ja, massivt markedsapparat er ikke alltid ensbetydende med kvalitet.

Angående Tizip så har jeg ikke bestemt meg for det heller, men tenkte at noen av turene mine vil være rene packraftturer uten bæring, så tenkte at kanskje det er digg å bare kaste alt utstyret inn i båten ved "avmarsj"? MRS selger også pakketilbudet uten tzip til 11 499,- ser jeg.

Begge disse er jo regnet som veldig gode produsenter, men det jeg vel mener er at det er vanskelig for meg å ta deres beskrivelse av produktet for god fisk når de smører sånn på om egen fortreffelighet. 

Det er mange meninger om glidelås, og noen er jo veldig fornøyd med det. En smakssak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe kjennskap til alpacka men har noen synspunkter angående mrsen. Om du satser på mye padling på flatt vann og du er en small person, ville jeg valgt MRS. Selv har jeg kipara char men MRSen (som en kompis har) er overlegen på flatt vann. Men den er mindre romslig og er du litt "voksen" over ræven kan det bli tight i MRS. Spruttrekk et på MRS er også veldig bra og du sitter som oftest tørt. Fungerer fremdeles veldig bra i stryk men er jo lenger og smalere så er jo ikke den beste for strykpadling, men som sagt, for folk flest er den mer enn god nok i stryk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har to MRS selv, (fjord og skog-farge) Aldri prøvd noe annet.Er mye på fjorden og på skogsvann og litt elver. Starta min tredje hele sesong nå på mandag. Ble ca 50 turer i 21 og 22. 

Vurderte TZip, men droppa. Ser ikke behovet/poenget for meg. 

Er kjempefornøyd, både med båt og tilleggsutstyr samt servicen til Packraft Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Alpackaraft som har holdt i seks-sju år uten problemer av noen sort. Og har MRS-en som du linker til og kan gå god for den også. To kvalitetsbåter etter min mening, med bedre og sterkere materialer en de rimelige raftene. Har aldri kjøpt med glidelås/tizip da jeg ikke har sett behovet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.