Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken sykkelcomputer? Andre julegavetips til syklist?


Kaffikjerring

Anbefalte innlegg

Jeg har litt lyst å kjøpe sykkelcomputer til en jeg er glad i. Men altså, det feltet er ganske gresk for meg. Noen tips? Helst ikke langt over 2500kr.

Er det andre ting en syklist kunne bli glad for? Vi snakker glad mosjonist på sykkel. Ikke sykkelatlet som gjør distansen Alta - Cape Town på ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mina ligger i gaderoben räcker gott med telefon som du redan  har med dig samt en träningsklocka.

Sedan lite olika små utr prylar

- reflexer lösa på kläder

-reflexer att sätta på cykeln även på sidan tex framgaffel

-ny vattenflaska gamla luktar och blir hårda då lätt att tappa och snabbt få ur vätskan

-energibar alt egentillverkade

-huva under hjälm mössa sätter passformen och ev mips ur funktion

-överdragsskor med eller utan neopren

-en liten sjukvårdssats

-cykelverktyg

-nya bromsbelägg

-cyckel olja välj då ´drylube´typ som ej drar till sig smuts

-cykelbelysning

-lås

-hållare till telefon istf cykeldator

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis telefon likevel blir vurdert som et alternativ, noe jeg er enig er en dårligere løsning. Men likefult full brukbar, med rett app (Cyclemeter på Ios er utmerket).

Jeg benyttet telefonen i flere år, og bortsett fra at jeg måtte lade halvveis ut i en 5-6 timers tur, ofte pga temperatur, var jeg lykkelig i livet som syklist likevel. Men det "krever" en god løsning til å feste telefonen til styret. Jeg brukte Quad-Lock pga tilgjengeligheten på daværende tidspunkt. Det er utmerket til formålet, men tror i dag jeg hadde brukt løsningen til Peak Design.

https://www.quadlockcase.eu/

https://www.peakdesign.com/collections/mobile 

Begge alternativ bør være sånn noenlunde tilgjengelig i norske butikker.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.