Gå til innhold
  • Bli medlem

Petzl NAO + - Ekstra batteri


guffen2015

Anbefalte innlegg

XXL selger nå testvinner (en av testvinnerne må vel sies) fra UTE til redusert pris for medlemmer. Har bestilt en men ser at det ikke er "standard batteri". Reservebatteri er nødvendig som sikkerhet på vinterfjellet; Er det noen som har åpnet batteripakken og sett om det er et standard 18650B batteri inni der?
Hadde vært fint så kunne jeg brukt reservebatteriene fra en Nitecore hodelykt jeg bruker som arbeidslykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK. Fant svar på mitt spørsmål: "The old battery packs on the original Petzl Nao are great because in an emergency you can open them, remove the lithium ion battery and put two standard AAA batteries in to help you get by. The new Nao+ DOES NOT HAVE THIS FEATURE which is very annoying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guffen2015 skrev (41 minutter siden):

OK. Fant svar på mitt spørsmål: "The old battery packs on the original Petzl Nao are great because in an emergency you can open them, remove the lithium ion battery and put two standard AAA batteries in to help you get by. The new Nao+ DOES NOT HAVE THIS FEATURE which is very annoying."

Med to AAA batterier får du bare «reservemodus» på lykten. Så egentlig er det kanskje bedre å ha med en liten reservelykt som eks petzl actic core. Særlig om du skal ha en lykt å bruke i teltet er det greit med noe smått.

har selv hatt gamle nao i ca 10 år. Det er en kjempelykt som gir svært god brenntid i forhold til lys med reactive lightning. God å betjene med votter, stødig på hodet, behagelig lysbilde, bra batteriindikator, låsbar og mulighet for kabel til batteriet.

Nao er for pinglete til rask skikjøring i mørket, men det går i nøden. Til den slags bruk har jeg en magicshine monteer, men den blir totalt overkill for alt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den totale brukeropplevelsen lg konstruksjonskvaliteten på NAO+ kan jeg ikke si noe om. Men batterimessig bruker den et standard 18650 pakka inn i litt ekstra plast. At man ikke kan bytte ut batteriet inni er dust. Hadde kjøpt en hvis batteriet var utskiftbart. Reservebatteriet du linker til har en kapasitet på 2.6Ah. Med mindre du ofte skal bruke den på høye lysstyrker over tid burde et på 3.5Ah være et bedre valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (52 minutter siden):

Med to AAA batterier får du bare «reservemodus» på lykten. Så egentlig er det kanskje bedre å ha med en liten reservelykt som eks petzl actic core. Særlig om du skal ha en lykt å bruke i teltet er det greit med noe smått.

har selv hatt gamle nao i ca 10 år. Det er en kjempelykt som gir svært god brenntid i forhold til lys med reactive lightning. God å betjene med votter, stødig på hodet, behagelig lysbilde, bra batteriindikator, låsbar og mulighet for kabel til batteriet.

Nao er for pinglete til rask skikjøring i mørket, men det går i nøden. Til den slags bruk har jeg en magicshine monteer, men den blir totalt overkill for alt annet.

En av endringene fra den gamle til den nye lykta er at det ikke går med AAA batterier. Tenkte på ekstra lykt i stedet for ekstra batteri; men ekstra lykt er også litt ekstra styr.

Kjører ski med Moonlight BAD 5000. Prøvde en eller annen versjon av Migicshine fra XXL for mange år siden; Veldig sentrert lys og helt håpløst å kjøre i terreng med.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.