GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer ny sovepose for de litt kaldere nettene i telt. Har en mammut sphere down med comf temp pĂ„ —1. Liten og lett (800gr) pose, men litt kald..

Har kikket pĂ„ en cumulus panyam 600 i smal (jeg er 172). Den veier litt mer (950 ca), men har comf temp pĂ„ —6. 

Noen som har erfaring med denne posen bÄde mtp bruk og lengde?

Annonse
Skrevet (endret)

Veldig behagelig og god sovepose, ja. Jeg kjÞpte en Panyam 600 som jeg oppgraderte med litt ekstra dun i for Ä fÄ komforttemperaturen nesten ned til 10 blÄ. Jeg er ca 190, og mener Ä huske at jeg valgte modellen i large. Veldig deilig med litt mer presise valg pÄ lengde enn de vanlige "standard" og "long"! FÞler at jeg har fÄtt god valuta for den, men nÄ var euroen i litt hyggeligere kurs for tre Är siden...

Endret av Andreas Gram
  • Liker 1
Skrevet
endred skrev (PĂ„ 1.6.2022 den 22.24):

Noen som har erfaring med denne posen bÄde mtp bruk og lengde?

Jeg har brukt Panyam 600 siden hÞsten 2020 og mÄ si at dette er en veldig komfortabel pose med gode lÞsninger og meget hÞy kvalitet pÄ dun, stoff, sÞmmer og tilbehÞr ellers. Jeg er 181cm og kjÞpte standardmodellen i stÞrrelse M uten noen tilpasninger. Vekten er 985g. Den passer perfekt til meg, og jeg har godt med plass i lengden og fÄr dratt hetta ned til den dekker nesa. Har brukt denne hÞst/vinter/vÄr i kystklima nÄ i to sesonger, og den er mer enn varm nok til mitt bruk. Jeg betalte 4160,- inkludert frakt, mva og tollavgifter.

Det er ogsÄ delt mange erfaringer rundt denne posen her pÄ forumet allerede:

https://www.fjellforum.no/search/?q="panyam 600"&quick=1&updated_after=any&sortby=relevancy

• Liker 1
Skrevet
endred skrev (12 minutter siden):

Kan hÞres ut som at jeg bÞr gÄ for en i smal da ...

Ja, du mener stÞrrelse small? Du kan velge bÄde S og M siden 172cm er innenfor begge stÞrrelsene, men jeg vil anta at S vil vÊre tilstrekkelig. Du kan sikkert ogsÄ velge Ä gjÞre posen smalere hvis det er det du Þnsker.

Hvis du ikke skal gjÞre noen andre endringer pÄ posen kan det kanskje vÊre lurt Ä velge M faktisk, da det er det som er standardutgave/lagervare. Da vil du spare noen hundrelapper og leveringstiden gÄr ned fra ca. 5 uker til 5 dager.

Skrevet
ketilring skrev (24 minutter siden):

Ja, du mener stÞrrelse small? Du kan velge bÄde S og M siden 172cm er innenfor begge stÞrrelsene, men jeg vil anta at S vil vÊre tilstrekkelig. Du kan sikkert ogsÄ velge Ä gjÞre posen smalere hvis det er det du Þnsker.

Hvis du ikke skal gjÞre noen andre endringer pÄ posen kan det kanskje vÊre lurt Ä velge M faktisk, da det er det som er standardutgave/lagervare. Da vil du spare noen hundrelapper og leveringstiden gÄr ned fra ca. 5 uker til 5 dager.

Ja stĂžrrelsen small ja.. Tenkte at det kan vĂŠre greit Ă„ ikke ha for lang pose. Typisk Ă„ vĂŠre midt i mellom:-)

• 3 uker senere...
  • 2 Ă„r senere...
Skrevet (endret)

Vet det er en gammel trÄd, men spÞr likevel angÄende lengde pÄ sovepose her:)

Jeg vurderer en Cumulus Panyam 450, men er usikker pÄ hvilken lengde jeg burde bestille. Jeg er 173 ish, S er opptil 178 og L er opptil 188. Kan det vÊre snaut med S?
Hva ville dere gjort?

EDIT: Mente M og ikke L

IMG_0931.thumb.jpeg.b630722d26bce9d748977af4c7b2331a.jpeg

Endret av Kevin Kristensen
Feil skriving
Skrevet

Jeg ville gĂ„tt for den stĂžrrelsen der du har litt ekstra Ă„ gĂ„ pĂ„ i lengden. Jeg er selv 188 og har str XL, bra lengde for meg👍

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en ĂŠldre panyam 450 stĂžrrelse L, jeg er 185 cm og 72kg, syntes den er passende i lĂŠngde. Ville ikke have haft den kortere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 181 og har en Panyam i stÞrrelse M. Passer perfekt, savner ikke stÞrre pose. Mitt inntrykk er at Cumulus har lagt inn litt Ä gÄ pÄ i lengden. 

• Liker 2
  • 1 mĂ„ned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.