Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Om litt over 2 mnd starter jeg på noe jeg har drømt om lenge, planlagt lenge og har gledet meg til lenge. Jeg skal gå fra svartehavet, ved Georgia, opp i fjellene og gjennom skoger, inn til Azerbaijan og så gå gjennom variert terreng før jeg avslutter gjennom ørkenen til jeg når det Kaspiske hav. 

Jeg håper å klare det på rundt 3 mnd, og er utrolig spent.

Er det noen som har reist noe i Georgia eller Azerbaijan som har noen tips å komme med? 

For de som ønsker så kan dere også følge med på turen gjennom instagram kontoen min som er @Norwegian_tarzan

Ellers skal jeg i etterkant av turen lage en slags dokumentar om min opplevelse, da jeg ser for meg at det kommer til å bli en hinsides bra tur. Tøff, med mange vanskelig elementer, men samtidig utrolig givende.

Avreise er 3 mai.

 

Wish me luck :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 år senere...

Hei

 

Jo fy, det var helt utrolig. En ufattelig kul opplevelse. Tok meg totalt 52 dager, inkludert hviledager og 1 uke vente for å komme over grensen grunnet covid.

Holder på å lage en miniserie på youtube nå som du kan se om du er interessert. Ser at Kjell Iver også har lagt ved en link, men legger med link til episode 1 allikevel jeg :)

Har laget 4 episoder så langt, det blir nok 8-9 episoder totalt! Så håper du og andre vil følge med :)

 

 

Endret av Norwegian_tarzan
adding more information
  • Liker 8
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian_tarzan skrev (2 timer siden):

Hei

 

Jo fy, det var helt utrolig. En ufattelig kul opplevelse. Tok meg totalt 52 dager, inkludert hviledager og 1 uke vente for å komme over grensen grunnet covid.

Holder på å lage en miniserie på youtube nå som du kan se om du er interessert. Ser at Kjell Iver også har lagt ved en link, men legger med link til episode 1 allikevel jeg :)

Har laget 4 episoder så langt, det blir nok 8-9 episoder totalt! Så håper du og andre vil følge med :)

 

 

Skikkelig kult at du lager serie om dette. Skal absolutt følge med ettersom det legges ut mer :) 

Liker hvor ærlig du var i første episode. Særlig dette med mageproblematikken du støtte på bidrar til å gjøre klippene genuine! Jeg antar at du anser deg som ferdig med melboller i overskuelig fremtid? 😂
Har forresten ALLTID med immodium på tur. Dette klippet minnet meg på hvorfor.

Endret av Skaubjønn på truger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Skaubjønn på truger said:

Skikkelig kult at du lager serie om dette. Skal absolutt følge med ettersom det legges ut mer :) 

Liker hvor ærlig du var i første episode. Særlig dette med mageproblematikken du støtte på bidrar til å gjøre klippene genuine! Jeg antar at du anser deg som ferdig med melboller i overskuelig fremtid? 😂
Har forresten ALLTID med immodium på tur. Dette klippet minnet meg på hvorfor.

Ja jeg spiste selvfølgelig imodium når dette skjedde. Hahha. Og ja, viktig for meg at det blir så ekte som det faktisk var. Liker ikke å late som alt alltid er på topp. 

 

Det er 4 episoder ute nå, alle fra Georgia. Det kommer en til fra Georgia, før de etter der vil være fra Azerbaijan. 

 

Neste gang vil det være mye bedre og enda finere bilder, for jeg har kjøpt meg ny drone endelig. Er i startfasen med planlegging på my tur nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian_tarzan skrev (På 21.6.2023 den 0.21):

Ja jeg spiste selvfølgelig imodium når dette skjedde. Hahha. Og ja, viktig for meg at det blir så ekte som det faktisk var. Liker ikke å late som alt alltid er på topp. 

 

Det er 4 episoder ute nå, alle fra Georgia. Det kommer en til fra Georgia, før de etter der vil være fra Azerbaijan. 

 

Neste gang vil det være mye bedre og enda finere bilder, for jeg har kjøpt meg ny drone endelig. Er i startfasen med planlegging på my tur nå.

Sprøtt med både løsbikkjene og militæret synes jeg. Man bør visst ta en del med i beregningen dersom man reiser på utenlandsekspedisjoner. Det med bikkjene har jeg opplevd selv, men da på ferietur i Polen. Gikk gjennom et lokalt nabolag blottet for andre turister. Som alltid var det hyggelig i Polen, men fikk et par hunder etter meg som jaget maten jeg hadde i hendene. Nå var opplevelsen min bedre enn din av flere grunner. Viktigst av alt var hjelpsomheten til lokale innbyggere. De sto ikke å så på, men jagde hundene halvminuttet etter at situasjonen oppsto. Ekkelt, men samtidig betryggende å se hvor mye bra folk det finnes der ute :) 

I dine sko ville jeg blitt særdeles stressa. Har tidligere hatt hund selv så jeg har «tekket», men uforutsigbare løshunder er noe ganske annet enn min gamle «Anton» var (rottweiler)…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Fantastisk tur! Ser ut som løse gjeterhunder er det største problemet. Hørt at det skal være en utfordring i Romania også. Hva slags filmutstyr brukte du og hvilket program for å redigere youtubevideoer? 

Endret av peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
1 hour ago, peik said:

Nå, blir det en episode 8? 

Ja det får jeg da inderlig håpe. Haha. Den er på vei. Han som redigerer har vært på ferie, men er tilbake nå så den kommer om ikke for lenge. Jeg reiser vell neste uke, så enten kommer den ut nå før torsdag, eller så blir det i slutten av februar når jeg er tilbake fra tur

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det ble en fantastisk tur til slutt, og både Georgia og Azerbaijan er to lang jeg virkelig sterkt kan anbefale alle å dra til. Fantastisk natur, hyggelige folk, og billig å reise :=)

Nå er jeg i full sving med planlegging av min neste ekspedisjon, som starter i Januar 2025. Håper folk vil følge med på den også.

Hadde vært kjekt om dere vil abonnere på min YouTube kanal

https://www.youtube.com/channel/UCYDQLlVtErSgI5V3Kq-xFdA

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.