Jump to content
IGNORED

Fjellreven KEB "kopier"

Fjellfjes
 Share

Recommended Posts

Fjellfjes skrev (3 timer siden):

Hei,

Jeg er svært fornøyd med mine Fjellreven KEB-bukser, men syntes de er i overkant dyre, så finnes det noen Fjellreven KEB-lignende bukser som ikke koster skjorta. Jeg har sett litt på Lundhags, men ikke fått prøvd enda.

Takk for hjelp!

Jeg har hatt en Lundhags makke i noen år, og er meget fornøyd. God passform, fleksibilitet og holdbarhet. Har ikke noe nevneverdig med slitasje. Eneste som jeg kan påpeke er at den har stretch materiale på rumpa, hvor jeg kanskje ville valgt tjukt stoff. Så har blitt litt nuppete, men ikke mer enn det

Hei

Jeg er ikke særlig kjent med Keb buksen, men den klassiske G1000 fjellreven bukse. Jeg forstår at Keb'en  har noe stretch i kne og baken?

Jeg har i mange år brukt et par ganske uslitelige kloner av G1000  buksen fra Magasinet (Dovrefjell classic). De er så erstattet av en ny modell med 65/35% bomull/polyester ("G1000" blandingen) og med softshell i kne og baken. Den ny modell har jeg brukt en snau måned og er godt fornøyd med. Softshellen er litt lun på kne og bak. Hvor uslitelig den så er på lang sikt ved jeg ikke. Men prisen er en helt annen. 

Magasinet.no har en mengde ulike buksemodeller, som du kan se på. Jeg har over tid vært ganske fornøyd med flere ting fra Magasinet.no bl.a. ullsokker, som er nr. 2 etter Bridgedale for meg.

Elgen

• 1 month later...