Jump to content
IGNORED

Turbukse V2

esw
 Share

Recommended Posts

esw skrev (50 minutter siden):

Fikk sydd meg ny turbukse, da kjøpebuksa som jeg bruker mest har blitt utslitt. Det grønne stoffet er en bomulls/polyesterblanding og det gråe stoffet er en eller annen kunstfiber, som er svært slitesterkt, men har litt stretch. Mønster er basert på favorittbuksa, men med noen justeringer ift passform. 

IMG_20210917_170207_021.jpg

IMG_20210917_170207_039.jpg

IMG_20210917_170207_063.jpg

Helt rått!

Ser ut som de kommit från fabrik jag är bättre på sy än de flesta män men ser mkt bra ut , spec att få blixxtlås vid gylf att se rakt och utan veck är svårt.

Jag har sytt lite bilmattor och bilklädsel men bara bytt blixtlås och satt på lappar på tex knän på byxor och sytt om det som kommer felaktigt sytt på vissa nyköpta friluftsarticklar och tex förstärkt en helt ny vindsäck som hade för få sömmar och för glesa sömmar.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By binetray
      Til info. Styr unna tynne turbukser (til barn) fra «Jotunheim», sport1 sitt eget merke. De tåler ingenting.
      (Det sier seg kanskje selv når det ikke er noen ekstra foring på rumpe og knær. Vi sleit helt ny bukse etter en tur over Besseggen). 699 kr kostet den. 
    • By esw
      Endelig ferdig med mitt mest ambisiøse og krevende syprosjekt hittil, en tørrdrakt i Goretex. Dette tok nok en god del lengre tid enn forventet og ga flere hodebry, men resultatet ble bra til slutt😎 
      Vanntette glidelåser og mansjetter ble kjøpt fra Kina (Aliexpress), stoffet fra Kjolesenteret. Alt av mønster er eget design. 
      Det er nok en god grunn at jeg ikke har klart å finne noen andre som har laget en slik selv. Du skal virkelig ha en del erfaring og stå-på vilje for å gjennomføre dette. 
      Mer om prosessen på min insta: www.instagram.com/outdressed.no

• By UteLiv
      Hei!
      Jeg ønsker å kjøpe min aller første turbukse i voksen alder og er rett og slett rådvill. Grunnet funksjonsnedsettelser kommer jeg ikke til å noen gang gå de lengste turene, men litt frisk luft er jo alltid godt for både kropp og sinn. Jeg er på utkikk etter en turbukse som tåler at jeg setter meg på knærne for å plukke sopp og på rumpa, tja, hvor som helst for å kunne ta en pause.
      Siden jeg er 154 cm høy, så ser jeg at jeg antageligvis må legge opp buksa noe som går fint dersom det ikke er en glidelås i veien. Jeg kjøpte Norheim Rondane 2.0, men syntes lommesømmen gnagde for mye inn i låret og jeg likte heller ikke stoffet i siden.
      Det er svært mulig jeg har for høye krav, spesielt grunnet studentbudsjettet, men jeg tenkte at det kan hende man har flaks og at noen tilfeldigvis har et tips på lur.

Ønskeliste:
      - Ikke så lang/ikke glidelås nederst
      - Slitesterke knær og sete
      - Tåler ok mengde vind og vann
      - Middelshøy eller høy i livet
      - Stretch over sete og knær?
      - Under 1500,- (gjerne noen kupp!)

Setter stor pris på svar!
    • By Jan Erik Pettersen
      Hei hopp, har prøvd å søke litt uten å finne noe svar, så jeg må spørre dere som har prøvd om tips og råd.
      Har laget en slik brusboks ovn, jeg har så lyst til å prøve den på en helgtur jeg skal på, dette er ikke den jeg har laget men dette er varianten: 
      https://images.app.goo.gl/XCVYc28SwB3C1Gmg8

Det jeg lurer på er hva jeg skal bruke til å fyre med? Det har vært vanskelig å finne ut av.
      Noen som kan dele noen erfaringer med meg?

• By JonasAndre
      Hei. 
      Jeg har bygd 3 forskjellige brennere og tenkte å dele noen erfaringer med dere. 
      Jeg hadde 6 fulle korker med rødsprit i hver brenner og lot de brenne ut. 
      Brenneren på bilde 1 kokte 0,5 liter vann på ca 8,30min og hadde ei total brennetid på ca 16 minutter. Dette er den eneste brenneren med veke av glassfiber. 
      Brenneren på bilde 2 hadde ei brennetid på i underkant av 12 minutter. Denne kunne jeg ikke sette en kjele direkte over så jeg må nok bygge ett stativ til denne. Jeg fikk derfor ikke testet hvor lang tid den brukte på å koke 0,5l vann. 
      Brenneren på bilde 3 kokte 0,5 liter vann på 3min 30 sek og hadde ei total brennetid på litt over 8 minutter. 

Personlig synes jeg brenner nr 2 er den fineste. Den ser mest forseggjort ut. Men når det kommer til forbruk av rødsprit og brennetid er brenner nr 1 den sikre vinner. Brenner nr 3 er best til kjapt oppkok av vann, men har høyt forbruk og får høye flammer som ikke egner seg i ett telt.

Jeg har tenkt å bygge flere typer brennere for å se hvor effektiv de kan bli. Jeg har troa på at man kan oppnå høyere effekt og mindre forbruk ved å modifisere de litt.
      To be continued!

(PS, bildene er lånt fra Internett. Brennerne jeg har er identiske og inspirert av disse). 

VID_20200421_154108.mp4 VID_20200421_161248.mp4 VID_20200421_160650.mp4
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy