Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Helsport Fjellheimen camp 3 Pro forbøyd stang?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp handlet ett slikt telt og slo det opp for første gang. Jeg så at den gule stangen til forteltet var bøyd. Veldig svak bøy på noen av leddene. Jeg regner med de skal være sånn, men kunne ikke finne noe om forbøyde stenger på dette teltet.

Noen som vet hva som er korrekt her? Teltet er kjøpt nytt på Xxl, men siden innerteltet var montert regner jeg med det har vært slått opp før.

MVH

Thomas

Lenke til innlegg
Del på andre sider
thomachine skrev (10 minutter siden):

Noen som vet hva som er korrekt her? Teltet er kjøpt nytt på Xxl, men siden innerteltet var montert regner jeg med det har vært slått opp før.

Ja, hvis innerteltet var klipset på har det blitt satt opp før, enten som demo eller så er det returvare. Det spiller jo for så vidt ingen rolle, hvis alt er i orden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
thomachine skrev (18 minutter siden):

Hei, jeg har nettopp handlet ett slikt telt og slo det opp for første gang. Jeg så at den gule stangen til forteltet var bøyd. Veldig svak bøy på noen av leddene. Jeg regner med de skal være sånn, men kunne ikke finne noe om forbøyde stenger på dette teltet.

MVH

Thomas

Har samme teltet selv, det skal være slik, alle stengerne har en svak bøy om du klikker de i å legger de flatt på marken 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ingen grunn til bekymring. Har fått inntrykk av at de fleste produsentene «skryter» av slikt men så ikke noe om det når jeg søkte. Den ene hadde veldig tydelig bøy i forhold til de to andre. 

Teltet så veldig stramt og fint ut oppslått. Blåste litt her ute i dag men ingen antydninger til bevegelse i teltet. Gleder meg til å teste dette i sommer. Tidligere erfaringer med tunelltelt har vært ganske dårlige, men det har vært gamle greier ifra nedre prisklasse. Så tror dette blir bedre. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par tanker jeg har om hvordan man kan se om de skal være bøyd eller ikke originalt...

Er de ovale ved bøyen, er de bøyd på en dårlig måte og/eller skadet. Er de skadet kan man se tegn som strekk- og kompresjonsmerker og sprekker i aluminiumen og

(Logg inn for å se skjult innhold)

.
Er de like runde i bøyen som ellers på stanga, så er de laget slik og bøyd i maskin som gjør at røret beholder sin originale form. De vil da bli bøyd først, og eloksert etterpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av johisa
      Har kommet frem til at dette teltet passer mitt behov. Lurer på om noen har erfaringer på godt og vondt med teltet før jeg slår til?er det en sikker vinner? Alternativt ligner jo lofoten ganske mye, da litt dyrere. Takk for svar
    • Av tesk
      Jeg var i kontakt med Helsport for å få kjøpe en ny topphatt til min Varanger 8-10 camp etter at jeg hadde brent den originale. 

Ble enig med en hyggelig dame hvilken topphatt jeg skulle kjøpe fra hjemmesiden til Helsport

Siden min lavvo har innvendig regulering valgte jeg produktet «Topphatt 8-10, innvendig regulering»
      Til min store overraskelse var det en lang pakke som kom i posten. Topphatt med spiler? Jeg har ikke spiler i den originale topphatten. Noen som vet hva jeg bør velge for å få en topphatt uten spiler, men MED innvendig regulering?

• Av Flemmingss
      Hei.

Fikk meg en  Rago Pro Down X-Trem vinterdunpose til jul og hadde natt til i dag 03.01 min første natt i den.
      På morgenen merket jeg at flere dun hadde kommet ut av posen. 
      Er dette normalt på en slik pose, eller noe som må repareres?
      Jeg vil ikke ende opp med en pose tom av dun, spesielt ikke når den er såpass kostbar som denne er.

Jeg har lagt ved noen bilder av dunene
      Har også mailet Helsport for å høre hva dem mener.

• Av finnemarkspeider
      Er det noen som vet noe om dette teltet? Spurte Helsport og dem hadde ikke noe informasjon

Tenkte på når de ble produsert

• Av fvangdal
      Hei, 
      Er i markedet for å kjøpe et 4-sesongs telt/vintertelt primært. Har sett og lest meg opp på Svalbard High 3 Camp som jeg vurderer fra XXL nå: 
      .  Det kommer primært til å bli brukt på lengre turer som Hardangervidda, MASSIV og forhåpentligvis en vintervariant av Norge på langs etterhvert. Jeg trenger altså et solid telt som skal vare en stund fremover. Disse turene foregår åpenbart med pulk, men enkelte andre vinterturer vil kunne gå med sekk. I hovedsak vil teltet bli brukt på tur med to personer (og kanskje hund). 
      Det jeg da lurer på er om dette vil være et godt og sikkert valg for turene som er skissert, eller om som har enda bedre peiling og mer erfaring har noen tips/innspill som bør vurderes før jeg eventuelt kjøper dette. 
      Setter stor pris på alle svar! På forhånd takk for hjelpen  
      /Fredrik
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.