Gå til innhold
  • Bli medlem

Lag din egen Turkopp og andre tre artikler

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Annonse
  • 2 år senere...
Skrevet

@tshansen Takk for en kjekk tråd! Mye god inspo her. 

to spørsmål: 

1. bruker du å feste emnene fast til hoggestabben eller arbeidsbordet når du bruker stem-jern eller i andre faser av jobben? 

2. hvis du skulle anbefalt én øks til dette arbeidet, hvilken ville det vært? (Ser fine ut de du har bilde av, med tre-skaft)..

• Liker 1
Skrevet
gjisen skrev (22 timer siden):

@tshansen Takk for en kjekk tråd! Mye god inspo her. 

to spørsmål: 

1. bruker du å feste emnene fast til hoggestabben eller arbeidsbordet når du bruker stem-jern eller i andre faser av jobben? 

2. hvis du skulle anbefalt én øks til dette arbeidet, hvilken ville det vært? (Ser fine ut de du har bilde av, med tre-skaft)..

Jeg bruker en liten huggestabbe jeg har kløyvd i to. Også har jeg saget ut ekstra hakk i den, borret to gjennomgående hull til noen pinner (type kosteskaft) også laget 2 trekiler som holder eller presser emnet på plass. Skulle helst hatt en sløyd benk, det hadde hjulpet veldig. (inspirert av japansk treskjæring) 

Alle ønsker funker, men Gransfors bruks Wildlife Hatchet som jeg bruker mest er helt fenomenal til denne type arbeid. Ikke er den veldig dyr heller. 

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.