Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av isøks/stegjern


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Annonse

Hva er en høy pris? Til bratte eggete toppturer uten for mye flate breer ville jeg gått for en kortere og lettere isøks som f.eks Black diamond Raven Ultra til kr 1099 på Sportsnett eller Grivel Nepal Light til 799kr og 280 gram :shock: på Oslo sportslager. Ellers har jeg sans for de nye stegjrenene fra Petzl (litt over 1000 lappen) De tar liten plass når de er pakket inn i Stegjernposene som man også får tak i fra Petzl. På vanlig brevandring kan det være kjekt med en lengere isøks, men jeg ville gått for en lett modell uten gummigrep som fort legger til en del vekt. Black diamond har flere interessante økser i sitt utvalg. Følger ikke håndstropp med bør man kjøpe det i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte et par stegjern på Gamletorvet sport her om dagen. Black Diamond (et eller annet). Den hadde kraftig helkappe og godt snøresystem. Satt meget bra på foten, anbefales.

Jeg er enig med Alek at det er en fordel med kort breøks. Det suger maks å ha en lang øks på sekken når man skal klyve/klatre, da den støter bort i fjellet. SINNSYKT IRRITERENDE!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Du får kose deg i vinterfjellet og håper du blir fornøyd med utstyret.

Jeg var ute idag og prøvde mine nyinnkjøpte stegjern (salewa dru-combi) De funka helt enormt i forhold til de gamle Salewa med reimer :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.