Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om boksere som funker fint på lengre fjellturer sommerstid?  Jeg blir fort svett etter noen timer med sekk i varmen, og derfor også sår mellom rognposen og låret noe som er j.. ubehagelig (men tips: zinksalve er alltid med!).  Har testet litt forskjellig undertøy, men kan ikke si jeg enda har funnet en skikkelig god boxer til turbruk.....     

Noen som har erfaring med aclima, tufte, devold, comfyballs etc ?

PS! Jeg er en standard str M 

Skrevet

Dette er diskutert mange ganger. For eksempel her. Bruk søkefunksjonen så finner du masse :)

Skrevet

Har en ullboxere del forskjellig i ulike prisklasser. Aclima Lightwool blir mest brukt. Den sitter tight over alt (passformen er noe rar. Kort i skrittet, liten pung og liten røv), men er mer komfortabel i lengden enn de mer løstsittende fra Devold og Bergans. Hindrer gnagsår mer effektivt fordi det ikke blir så mye hud mot hud, og blir ikke noe krølla stoff noe sted. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
40årskrisa skrev (4 timer siden):

Har testet litt forskjellig undertøy, men kan ikke si jeg enda har funnet en skikkelig god boxer til turbruk..... 

Anbefaler ikke bokser i det hele tatt midt på varmeste sommeren faktisk. :) Prøv heller en løpeshorts som f. eks. Nike's DriFit-serie. (https://www.nike.com/no/t/flex-stride-foret-lopeshorts-QZtRzg/AJ7777-010). Den har mesh innerdel som er såpass luftig at man ikke blir svett, og du får to lag glatt stoff som reduserer friksjon til et minimum.

Endret av ketilring
Skrevet

Comfyballs performance er meget bra! Kjøp en størrelse som sitter bra, og ikke er løs, så tror jeg det er umulig å få gnagsår med de.

Men alt syntetisk lukter mer enn ull etter noen dager ;) 

Skrevet

Min favoritt er devold duo-active som jeg fikk kjøpt på outlet. Den har bred strikk og er ganske lang.

Har devold breeze også men foretrekker førstnevnte. Mest pga strikken.

Skrevet

Når det er varmt (og klamt), burde vel "rognposen" henge mest mulig fritt. :) Da styrer pungen temperaturen. Men ønkser du å bli midletidig ufrukbar, så klem den på plass i noe trangt. Det har jo væt still spørsmålsteng med trange benklær og ufruktbarhet hos menn.  Er det varmt, vil i alle fall jeg bruke noe som er "ledig" og ikke for varmt. Så prøv selv.

• Liker 1
  • Hehe 1
Skrevet
Tiur3 skrev (På 25.6.2020 den 18.21):

Når det er varmt (og klamt), burde vel "rognposen" henge mest mulig fritt. :)Da styrer pungen temperaturen. Men ønkser du å bli midletidig ufrukbar, så klem den på plass i noe trangt. Det har jo væt still spørsmålsteng med trange benklær og ufruktbarhet hos menn.  Er det varmt, vil i alle fall jeg bruke noe som er "ledig" og ikke for varmt. Så prøv selv.

Kilt?

• Hehe 2
Skrevet
famjsv skrev (På 27.6.2020 den 12.48):

Kilt?

Jeg foreslår i tilfelle myggmiddel på sprayflaske...

Skrevet
Lompa skrev (2 timer siden):

Jeg foreslår i tilfelle myggmiddel på sprayflaske...

Ikke sikkert at det er så bra for reproduksjonen heller 🤣

• Hehe 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Bamboo/silke-mix. Aldri brukt noe annet. Bamboo er Naturlig antibakterielt og hemmer bl.a lukt.  Det er også super mykt og behagelig. 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.