Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulk, pariserbrett eller Fjellpulken Transporter


pulknewbie

Anbefalte innlegg

Annonse
pulknewbie skrev (35 minutter siden):

Med tanke på marsjfart, er det hips om happ om man velger en en pulk, eller brett?  Er pariserbrett og Fjellpulken Transporter 155 jevnbyrdige, eller hva er å foretrekke av de to?  Noen som har meninger om det?

Hver ting til sitt bruk. Så lenge du får plass til alt du trenger uten at lasten tipper for ofte så er du dekket opp. 

Transporter er litt stivere og litt mer stabil enn Paris. Fjellpulk er litt stivere og stødigere enn det igjen. Jeg har både en Fjellpulk og en Paris. Jeg har ofte så tung last at Fjellpulken er eneste brukbare alternativ. Og det er stort sett tyngden som er avgjørende. Jeg bruker noen gnagner begge samtidig og det er ikke noe problem å overlaste en Paris med mengde så lenge det ikke blir for tungt. 

Så lenge lasten ikke er veldig tung og du er plass så merker jeg lite forskjell mtp utslag på marsjfart med de to. Til tross for at fjellpulken som poleres osv jevnlig er merkbart glattere når du skyver pulkene på flatmark. Ferdig lastet er det derimot flere ting som spiller inn på marsjfart, hvor mye de bremser osv. Om du bare trekker med tau eller om du bruker drag spiller også inn...

 

20200417_174215.thumb.jpg.61d5b29133e413a3c87cd50904c6693e.jpg

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett illustrasjonsbilde fra meg er veldig tynt ifht normalen så slenger på ett til...

 

Fjellpulken 168 + Paris gir lavere last og mindre velt... 

 

(Opprinnelig stroppet sammen ifm en lengre nedkjøring da turfølget som trakk parisen trakk med tau og ikke stivt drag slik at dette ble enklere for nedkjøringen)

 

received_186961308986888.thumb.jpeg.49fb959525d452ff2a57f83b58b0ba4b.jpeg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.