Jump to content

Hjelp, hvor drar jeg på fisketur i dag?

Recommended Posts

Posted

Sitter på kontoret i Oslo. Utenfor står motorsykkelen pakket med fiskeutstyr, hengekøye og alt det jeg ellers trenger for ei helg, men jeg får ikke bestemt meg for hvor jeg skal dra når jeg låser døra klokka to i ettermiddag.

Det skal være seriøst fiske. Ikke noe turgåing eller noe sånt. Helga skal tilbringes i vadere. Har pakket tørrfluer, nymfer, streamere, spinnere, sluker, til og med makk..

Den eneste begrensningen er at jeg har en sykkel som ikke er god på grusvei, så det bør ikke være alt for langt fra asfalt. Men det må gjerne være svingete asfaltvei for å komme dit.. :)

Bill mrk: Stor ørret!

Annonse
Posted (edited)

Jeg har to forslag, som gir deg valget mellom skog eller fjell:

- Skrim / Omholtfjell: Kjør til parkering Skrim Syd (Omholt) og fisk deg innover Fjellsetervannet, Øyungen, Svarttjern, Fiskelausen osv.. Asfalt helt til parkering.
- Hardangervidda. Kjør inn til Trondsbu. Veien åpnet i dag etter det jeg har fått med meg. Rusle inn til Hellehalsen og fiske rundt vannet og nedover Snero. Bakdel er cirka 10 kilometer på grusvei.

Edit: Glem siste forslag. Glemte at du skrev hengekøye 😛

Edited by whistler
  • Like 1
Posted

Danicaen har begynt å røre på seg i elvene rundt Femund...

Posted
På 28.6.2019 den 10.44, whistler skrev:

- Hardangervidda. Kjør inn til Trondsbu. Veien åpnet i dag etter det jeg har fått med meg. Rusle inn til Hellehalsen og fiske rundt vannet og nedover Snero. Bakdel er cirka 10 kilometer på grusvei.

Hvor langt er det å kjøre fra Tønsberg

Hvordan er veien fra Trondsbu til Byen?