Gå til innhold
  • Bli medlem

Hillebergs nye telt for 2020: Anaris


Vandrefalken

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, gramjeger skrev:

 Det jeg er mest spendt på her er hvor legger Hilleberg seg i pris, antatt samme nivå som Zpacks ... og da ser jeg ikke helt poenget med dette teltet. 

Sånn kan jo ikke produsenter tenke. Hadde de gjort det så hadde det kun vært ett fåtall tunnel og kuppeltelt på
markedet. Hilleberg er vel ikke den produsenten som kommer med nye modeller så ofte så at de har nok gjort en
skikkelig markedsundersøkelse før de valgte å starte produksjon :)
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse
Kristian J. Vabø skrev (På 12.6.2019 den 22.17):

Dette likte jeg! Faktisk såpass at jeg kunne gjerne hatt det, men fornuften tar fort tak i meg og sier at det holder med det teltet jeg har :P 

 

Kristian J. Vabø skrev (På 12.6.2019 den 23.28):

I motsetning til andre her inne, så klarer jeg å styre meg. (Forbeholder meg retten mot at jeg IKKE kan siteres på dette ved en senere anledning!) :P 
Kjøper heller oppgraderinger til Unna. Mesh-innertelt  feks :) Unna4Life! ❤️ 

Hmmm.. kan se ut som jeg kanskje må svelge en kamel eller to, ser jeg...

...for jeg har fått litt lyst på et Anaris til sommerbruk på fjellturer i go'vær... Både pga lettere vekt, god lufting og fordi det har flere måter man kan sette det opp på. Men er litt skeptisk til at det MÅ plugges i bakken eller festes ut til noe for at det skal stå oppe.. Er ikke helt uten grunn til at jeg er stor fan av selvstående kuppeltelt!

Regner med det finnes folk her inne nå som har Anaris, og kan evt dele noen erfaringer? Allerede sett noen timer på Youtube nå også.. :D 

 Mesh-teltet til Unna ser ikke ut til å være så lett å få tak på i norske nettbutikker akkurat nå heller, og ikke blir det noe lettere av den grunn.. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (11 timer siden):

 Mesh-teltet til Unna ser ikke ut til å være så lett å få tak på i norske nettbutikker akkurat nå heller, og ikke blir det noe lettere av den grunn.. 😕

Det var en Q&A med Petra Hilleberg på nett en liten stund siden. Der ble hun spurt om når mesh-telt kom på lager igjen (de er visstnok utsolgt overalt for alle modellene), og hun sa at de har prioritert ned produksjonen av mesh-telt for å øke kapasiteten på vanlige telt. De har rett og slett mer en nok med å produsere vanlige telt om dagen på grunn av etterspørselen. Om jeg husker rett mente hun at de ikke ville dra opp produksjonen på mesh-telt igjen før til neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (17 timer siden):

 

Hmmm.. kan se ut som jeg kanskje må svelge en kamel eller to, ser jeg...

...for jeg har fått litt lyst på et Anaris til sommerbruk på fjellturer i go'vær... Både pga lettere vekt, god lufting og fordi det har flere måter man kan sette det opp på. Men er litt skeptisk til at det MÅ plugges i bakken eller festes ut til noe for at det skal stå oppe.. Er ikke helt uten grunn til at jeg er stor fan av selvstående kuppeltelt!

Regner med det finnes folk her inne nå som har Anaris, og kan evt dele noen erfaringer? Allerede sett noen timer på Youtube nå også.. :D 

 Mesh-teltet til Unna ser ikke ut til å være så lett å få tak på i norske nettbutikker akkurat nå heller, og ikke blir det noe lettere av den grunn.. 😕

1095kr, så syr barentsoutdoor full meshdør på unnaen din :)

Da kan du lukke helt ved behov, eller ha mesh i hele åpningen ved behov, som man kan på «vanlige» telt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (32 minutter siden):

1095kr, så syr barentsoutdoor full meshdør på unnaen din :)

Da kan du lukke helt ved behov, eller ha mesh i hele åpningen ved behov, som man kan på «vanlige» telt :) 

Vil egentlig ha hele innerteltet i Hillebergs mesh.. Hadde jeg sendt det dit, så hadde det jo kanskje vært andre mods man ville gjort også i samme slengen :D 

Har faktisk vurdert å bytte Unna også, fra rød til sand.. Mitt neste Hillebergtelt blir hvertfall i sand, og med mesh-innertelt i tillegg. Den gul-røde fargekomboen blir jeg ikke helt komfortabel med, og ser ut til at sand-fargen er litt mer behagelig for mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.