Gå til innhold
  • Bli medlem

Fattigmanns Arctic Bedding


ArveS

Anbefalte innlegg

Kom på dette pga en post jeg leste *akkurat* her, men nå finner jeg den ikke igjen.

Jaja, til glede for meg selv, forhåpentlig, ingrediensene er:

  1. Liggeunderlag: Synmat 7 M (183 langt)
  2. Sovepose: Mountain Equipment Helium 800
  3. 25 år gammel Ajungilak Grevlingtrekk 200 cm langt

Resultat:

image.thumb.png.eb109b9226243568684e6fa8afcbb904.png

Ikke vanntett topp. Ingen bånd å binde den fast i. Men duger helt helt sikkert bedre enn ingenting :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, ArveS skrev:

Kom på dette pga en post jeg leste *akkurat* her, men nå finner jeg den ikke igjen.

Jaja, til glede for meg selv, forhåpentlig, ingrediensene er:

  1. Liggeunderlag: Synmat 7 M (183 langt)
  2. Sovepose: Mountain Equipment Helium 800
  3. 25 år gammel Ajungilak Grevlingtrekk 200 cm langt

Resultat:

image.thumb.png.eb109b9226243568684e6fa8afcbb904.png

Ikke vanntett topp. Ingen bånd å binde den fast i. Men duger helt helt sikkert bedre enn ingenting :)

 

Ingen dum ide! Snu eventuelt trekket så du får den vanntette delen opp om været er ruskete. Ved godt vær er det bare fordel at overdelen puster, så tørker soveposen på pulken når du går 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, whistler skrev:

Ingen dum ide! Snu eventuelt trekket så du får den vanntette delen opp om været er ruskete. Ved godt vær er det bare fordel at overdelen puster, så tørker soveposen på pulken når du går 😃

Tenkte også på det med snuingen. Blir litt snurping av toppen for å få det tett for snøføyk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 20.20, ArveS skrev:

Kom på dette pga en post jeg leste *akkurat* her, men nå finner jeg den ikke igjen.

Jaja, til glede for meg selv, forhåpentlig, ingrediensene er:

  1. Liggeunderlag: Synmat 7 M (183 langt)
  2. Sovepose: Mountain Equipment Helium 800
  3. 25 år gammel Ajungilak Grevlingtrekk 200 cm langt

Resultat:

image.thumb.png.eb109b9226243568684e6fa8afcbb904.png

Ikke vanntett topp. Ingen bånd å binde den fast i. Men duger helt helt sikkert bedre enn ingenting :)

 

Men i huleste, jeg har jo en sånn liggende 😂 (bare uten glidelås 🤨 ) .

Det fine med dette er ar du ikke engang trenger å åpne beddingen, bare krype ned i åpningen.

Har du prøvd å sove med trekket utenpå posen? Leser så mange som sier det blir en kondensfabrikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dum løsning. Min «grevling» er isolert. Veier 700 gram og jeg har aldri slitt med kondens. Den er alltid med men da som ekstra sikring.

Men altså - hvor lang tid tar det å blåse opp liggeunderlag ? Det er ikke mange minutter? Da kan man ja bare rulle i hop og komprimere hele pakken? 

Har aldri sett lyset mhp å ha ikke vanntette store pakker på toppen av en pulk. Sårbart på alle måter (syns jeg)..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.