Kikut Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 Har blitt Osloborger det neste året grunnet jobb. Da må jeg jo sjekke ut Nordmarka som alle skryter så fælt av! Har kjøpt kart og lest litt på OFA.no. Tenkte også å kjøpe den nye fiskeboka fra OFA. Fisketurene mine vil begrense seg til dagstur/kveldstur etter jobb. Derfor avhengig av å komme kjapt og effektivt ut i marka, fortrinnsvis med kollektiv og sykkel - men har bil stående hvis det skulle knipe. Derfor: Noen tips til adkomst og rute for å komme til gode fiskevann? Gjerne litt vekk fra folkestrømmen. På forhånd takk for alle svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Espen Ørud Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 Både Oslo og marka er stort. Ca hvor er du bosatt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kikut Posted May 7, 2017 Author Share Posted May 7, 2017 Hei! Jeg leier en leilighet på Frogner, så Nordmarka Syd er vel mest aktuelt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Espen Ørud Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 Er alt av interesse eller er det hovedsaklig ørret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Hei, hei Har du sykkel er det en fordel, sykkle inn fra Maridalen, eller Sørkedalen, kan ta sykkel på tog til Movaten, Hakkadal, mange vann å velge mellom, Flere fine vann opp fra Movaten og Hakkadal, fin fisketid i marka nå fremmover, isen forsvinner raskt nå. ( ser ikke sånn ut i dag ) Fiskekartboka forteller det meste 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kikut Posted May 21, 2017 Author Share Posted May 21, 2017 Hei begge to! Takk for svar! Det er vel i utgangspunktet ørretfiske jeg driver med, men er absolutt åpen for hvit fisk også. Jeg har sykkel ja. Har også tilgang på bil - forslag til adkomst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lompa Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 For kveldsturer så tar jeg gjerne bilen med sykkelen inni opp til Movatn. Mest småfisk der, men det tar bare 15 min å sykle inn til Ørfiske, hvor det fins brukbar ørret. Det tar vel 10 min å gå over til Langdalsvann. En annen mulighet er å sette bilen på Hammeren i Maridalen (i krysset før kirkeruinen), og sykle opp veien mot Kikut. Det er fint fiske i Rottungen, og det kan være bra i Gåslungen. Om man vil ha en litt lenger sykkeltur, så kan du sykle videre opp til Bjørnsjøen, og aller helst inn til Gørjene. Da er du ved en skikkelig ørretperle. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heriks Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Fikk varsel om et arrangement fra DNT nå, kan jo kanskje være interessant for fiskere i Oslo: Garantert napp 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kikut Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 Takk for svar alle sammen! ..det arrangementet virker jo knall, selvfølgelig jobber jeg.. Da får vi se om jeg finner veien til et vann eller fem i løpet av sommeren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoney Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Ofa har nettopp gitt ut ny utgave av Fiskekartbok for Oslomarka - kanskje den kan gi deg noen tips om lovende vann sammen med enklest adkomst? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kikut Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 Takk! Har tenkt lenge på å kjøpe den boka. Ikke noe å tenke på lenger! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts