Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av House of hygge termos (utskilt)


Blaser

Anbefalte innlegg

Annonse
På 5.2.2017 den 10.47, Blaser skrev:

Kjøpe en slik House of hygge termos, 0,35 L.

Forvarmet og satt den ut i minus 2 i 12 timer.  Resultatet var lunket vann.

 

Bare en oppfølger på denne. Gjennomførte samme test som over, men med et Thule neoprentrekk over termosen. Resultatet ble at vannet var mye varmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skilte dette ut som et eget emne fra emnet om Stanley sine thermoser.

 Jeg ville ikke forventet noe annet ett lunket vann fra en såpass liten termos som står ute i minus 2 uansett. Forholdene den står ute i vil også ha stor betydning, vind, snø, underlag osv..Termometer før og etter ville også gjort nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en thermos i liten størrelse som faktisk fungerer:

Thermos Light & Compact 0.35.

Den er i en veldig praktisk størrelse på til dagsturer alene.

Jeg la min på terrassen i dag, det var -5 ute ved start og -6 avsluttet test. Forvarmet den i 2minutt med vann fra vannkokeren, hellte ut vannet og fyllte på nytt. Helte til halsen på thermosen og skrudde på korken så det overskytende vannet rant ut. Startet stoppeklokka og la thermosen på terrassen (altså liggende)

Etter 5 timer tok jeg inn thermosen og stappet steketermometeret nedi vannet. Det viste 72°, det må være godkjent resultat.

Selv om koppen er liten og knuslete må den altid være på, den er en del av isolasjonssystemet og forhindrer noe av varmetapet i korken.

20170207_214418.thumb.jpg.0302983fc10396767d6725354f586f5a.jpg

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.