coni Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Er det noen som vet når den åpner? Eller vet noen hvem man må ringe for å finne ut? Takk Siter
Thomas! Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Da må du vel over sognefjellet og den er åpen så vidt jeg vet utenom i natt fordi da var den nattestengt? Sjekk på www.vegvesen.no for å finne informasjon om hvilke veier som er åpne! Siter
Nils Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Ifølge hjemmesiden til Turtagrø åpner den veien vanligvis i slutten av mai: http://www.turtagro.no/page.asp?cat=15&documentID=234 Kan sikkert lønne seg å ringe Turtagrø for å få siste nytt ang. åpning av veien, eller ringe 175 for veginformasjon. Siter
Parbat Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Gir du en tilbakemelding om hva du finner ut, coni? I fjor var jeg der oppe helga før 17 mai, og da var veien brøytet omtrent helt opp til Berdalsbandet. Men i år så er det mye mindre snø så kanskje den åpner tidligere? Siter
coni Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 Veien er privat, derfor vet de ikke i vegvesenet... Siter
Tom Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Den er ikke privat, men fylkesvei. Det stemmer at den pleier å åpne rundt 17. mai. Siter
Alek Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 i følge http://www.tindevegen.no/ bruker den å åpne den 15. Siter
Agnar Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 i følge http://www.tindevegen.no/ bruker den å åpne den 15. Og i følge samme sida pågår fresing, så det blir nok opning før den 15. Meinar det er slik at samme ustyret vert brukt først til Gaularfjellet(opna til påske), så på Sognefjellet(opna sist torsdag) og til slutt på Årdal - Turtagrø. Det meste av veien er privat, berre det første stykket opp frå Årdal er fylkesvei. Siter
Agnar Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Beregna opning torsdag 11.05 opplyser Tindevegen i dag(05.05. Siter
Torgeir Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Den er ikke privat, men fylkesvei. Det stemmer at den pleier å åpne rundt 17. mai. Der tør jeg påstå at du tar feil, Tom... Dette er en privat vei, eies og drives av bompengeselskapet (AL Fjellvegen Årdal - Luster). Fra Årdal og opp til skihytta mener jeg veien er kommunal, og benyttes hele året av skifolket og fastboende i Fardalen. Hvis du har dokumentasjon på at det er en fylkesvei, så er det bare å fyre løs Siter
Tom Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Jeg sier deg at det er en fylkesvei. Det er mer enn god nok dokumentasjon. Siter
Torbjørn Kravdal Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Jeg sier deg at det er en fylkesvei. Det er mer enn god nok dokumentasjon. Du tar nok desverre feil. Vegen er privat. Den står ikke en gang på kartet til Statens vegvesen / Statens kartverk (www.visveg.no). Siter
Tom Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Ok da. Tror jeg blandet med gamleveien Aurland-Lærdal Siter
Stuttjukken Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Eg trur vegen er fylkesveg frå Øvre Årdal og opp til litt over øvste garden i Fardalen som heiter Haug. Derifrå er den privat, forbi stølane oppover - Muradn - Berdalsbandet - Berdalen - Riingsdalen - Skarsstølen til Turtagrø. Helsing Stuttjukken. Siter
Agnar Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Vegen er opna i dag(11.05). Det blir meldt om tørr og fin vegbane. Siter
Tom Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 En flott vei som alle bør ta seg en tur over. Hyggelig at den er åpen for sesongen. Siter
cheetah Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 -- Husker jeg ble forfjamset første gang jeg kjørte denne veien. Midt på snaueste fjellet lang fra bebyggelse og ingen andre biler å se var det ei bu og fra luke i den bua stakk et hodet ut som krevde bompenger. I tillegg solgte han Jordbær..... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.