Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke ski kan jeg bruke?


7homas

Anbefalte innlegg

Annonse

Det viktigste er at det matcher, og det er litt vanskelig å vurdere fargenyansen på skjermen her. Jeg forslår at du tar med deg smøringen i butikken, og sammenligner med fargene på skien for å finne en ski med samme rødfarge. Hvis du er litt sprelsk av deg, kan du selvsagt velg noe med mer kontrast. for sjokk-effekten, men det påtar jeg meg intet ansvar for.

Et annet alternativ er å fokusere på stilen, men jeg er usikker på om det finnes ski med lignende skrifttyper.

 

 

Tulletsvar da

Endret av virrma
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, trengs det egne ski til den..jeg kjøpte også en sånn boks på sommersalg, men jeg har tydeligvis gått på en smell ved ikke kjøpe nye ski!

Tar likevel sjansen på å prøve om det går på fjellet med et par Amundsen på litt lengre flatere turer, og på et par Ingstad der det er litt mer høydemeter opp og ned.

Blir det for ille så får jeg ta med 3-4 Swix vokser, det skulle vel dekke samme temperaturområde ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, helt sikkert, at denne smøringen burde passe til  Åsnes Cecili, men Amundsen ski som omnilite har kjøpt hadde jeg ikke våget meg langt fra sivilisasjonen med. Husk det er en naturlov at de som ikke klarer å tilpasse seg raskt nok vil bukke under.

Jeg var en gang på Hovden og rant på ski. Jeg hadde røde telemarkski, Atomic ulriken utfor, rød fjellanorakk, en rød finlandshette, Grønn nikkers og sorte gamasjer. Jeg vet at jeg tok en stor risiko med den nikkersen, men det gikk heldigvis bra.  Jeg ble litt nervøs da jeg stod i køen til trekket og hørte "Motepolitiet", som stod rett foran meg, diskutere klærne til de som kom rennende ned bakken. De visste akkurat hva de forskjellige skiløperne hadde på seg, hvor det var kjøpt og hva det kostet. Skiferdighetene betydde tydeligvis ingen ting.

Min kone stod nede ved varmestuen og så når jeg kom nedover. Hun sa at hun kunne se på lang avstand at det var meg. "Var det nikkersen"? Nei hun sa at det var vanskelig å se den siden jeg kjørte ute i løssnøen, men av de som prøvde seg på telemarkskjøring så var jeg den eneste som fikk det til.

Det var nok løssnøen som berget meg fra Motepolitiet.

Telemark_skiing_-_Pyrenees.jpg.c4bfd2706

 

Arkivbilde.

 

 

 

Endret av REs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.