Gå til innhold
  • Bli medlem

M77 utsalgssteder i Oslo


Trysilgutten

Anbefalte innlegg

Annonse

Heisann. Dersom det fins emner om nøyaktig dette beklager jeg, litt dårlig tid på meg. Noen som vet hvor man får tak i M77 i Oslo? Skal dit på lørdag og vil prøve de som mine første skikkelige tursko

Ikke at jeg har noe med det, men jeg vil heller anbefale noe annet, M77 er ikke noen skikkelige tursko, de gir ikke noe støtte, sålen er for myk og de er ikke vanntette.

Dersom du ikke ønsker å bruke for mye penger på sko vil f.eks. Crispi Besseggen være ett bedre valg.

Selges på XXL for 1299 kr.

http://www.xxl.no/villmark/fjellsko-og-jaktstovler/fjellsko/crispi-besseggen-fjellstovel-herre/p/1106750_1_style

Dobler du budsjettet får du mye mer å velge i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, men jeg vil heller anbefale noe annet, M77 er ikke noen skikkelige tursko, de gir ikke noe støtte, sålen er for myk og de er ikke vanntette.

Dersom du ikke ønsker å bruke for mye penger på sko vil f.eks. Crispi Besseggen være ett bedre valg.

Selges på XXL for 1299 kr.

http://www.xxl.no/villmark/fjellsko-og-jaktstovler/fjellsko/crispi-besseggen-fjellstovel-herre/p/1106750_1_style

Dobler du budsjettet får du mye mer å velge i.

 

 

1299,- ? @Arcticpeak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å legge til, en av grunnene til at jeg mente først å kjøpe M77 er militærvenner som er glad i skoa. Og de er høye, noe som passer fint dersom man plumper uti med et ben. Men blir de ikke vanntette med skikkelig behandling heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å legge til, en av grunnene til at jeg mente først å kjøpe M77 er militærvenner som er glad i skoa. Og de er høye, noe som passer fint dersom man plumper uti med et ben. Men blir de ikke vanntette med skikkelig behandling heller?

M77 blir aldri vanntette med tradisjonell behandling.

Mange fra Forsvaret har aldri prøvd skikkelige fjellsko og er indoktrinert at M77 er noe sabla bra greier.

M77 er laget for å dekke Forsvarets daglige behov, og Forsvarets daglige behov er ikke å gå å traske i myrer, Forsvarets folk trasker til daglig rundt i leir, sitter på kontor og kjører biler, vanlige fjellsko egner seg ikke for det bruket, men det gjør M77.

 

Til ditt bruk ville jeg nok satset på litt høyere sko, jeg har god erfaring med Viking Hunter GTX, se: http://www.vikingfootwear.com/no/mens/active-outdoor/viking-hunter-gtx#6

Disse får man av og til på gode tilbud, jeg kjøpte mine på tilbud for 1199 kr for ett par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker nok en gang for all hjelp, og blir nok ingen M77. Har et budsjett på rundt 1500, så Besseggen er et godt forslag. Tar gjerne imot andre forslag til rundt den prisen, er helt blank på skikkelige tursko, så alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløt vandring og fisketurer sier du? Da har jeg et alternativ for deg: http://www.muckboots.com/arctic-sport-hi-black

Jeg har kjøpt de store nok til at jeg bruker tynn sokk sammen med raggsokk i de. De er suverene i bløtt terreng midtsommers (ja, man blir litt svett) og jeg har gått i de på lengre turer med full oppakning. De er også gode og varme om vinteren. De selges på Felleskjøpet sine FK-butikker og husk å kjøpe den høye varianten. De koster en drøy tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste at du drar innom et par butikker og prøver sko fra forskjellige leverandører.

 

Det finnes masse bra sko der ute, men det er store forskjeller med tanke på bredde og høyde på lest osv. Selv sverger jeg til Alfa. Ikke fordi de er bedre enn alle andre, men fordi de ofte passer min fot. 

 

I tillegg må du tenke igjennom hvor mye du vanligvis bærer med deg. Større vekt på ryggen krever kraftigere og mer stabile sko, ihvertfall for lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.