Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer jakke...!


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal ta meg en shopping tur når det blir lønning nå, så lurer på følgende:

Jakke..., har tenkt meg en Gore Tex. Men tenkt å 3-lags, XCR, Tilak Raptor. Noen som har noen erfaring eller hørt noe om merket? Har til nå brukt Helly Tech, ingen erfaring med Gore Tex! Så lurer på om 3 lags Gore Tex er for ubehagelig under varmt vær?!

Skal nok ikke dra til syden med den, men lurer på om det er noe jeg kan bruke om sommer og vinter. Jakken selges på nettet, så får ikke prøvd den ut :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 lags goretex er vanlig og pleier ikke være/skal ikke være isolert. Blir den for varm kan du jo uansett bare ta den av da :)

Synes ikke det er noe lurt å kjøpe Goretexjakker på nettet. Man bør prøve jakken fordi funksjonen faktisk er avhengig av god passform.

Flere sportsbutikker har tilbud på Goretexjakker om dagen

mvh Bjørn Revil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du får normalt en bedre jakke hvis du betaler mer.

Detaljene som er bedre, er ikke alltid like lett å få øye på, men i skikkelig dårlig vær vil du sette pris på å ha en (nesten) vanntett glidelås, en hette som holder regn og vind ute, og at det ikke farer snorer i øyne, eller andre ting som slår ut tenner. (Det er ikke bare spøk - prøv "greiene" i storm).

En liten detalj, (kjepphest, for min del) velg en farge som viser igjen.

Det kan være du som er avhengig av å bli sett.

Jeg bruker 3 lags Gore-Tex både sommer og vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mange takk... Funnet ut av det meste jeg lurte på, bortsett fra merke. Er ikke i noen butikk i Oslo område så får ikke prøvd. Så dropper den! Men jeg gjør nok som du sier.. Prøve før man kjøper!

Blir nok Gore Tex, XCR

Så lurer på mer da vøtt! :)

-Stretch Gore Tex, er det no bra?

Skal vandre endel, eller først og fremst. Men har planer om litt klatring etterhvert, så tenkte kjøpe en klatre jakke...

-Andre bra membraner? , tenker på Berghans Dermizax, og Lowe's TriplePoint Ceramic AIMMS Dry Yarn ... Eller er det best å handle Gore Tex? Har lyst på Marmot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Andre bra membraner? , tenker på Berghans Dermizax, og Lowe's TriplePoint Ceramic AIMMS Dry Yarn ... Eller er det best å handle Gore Tex? Har lyst på Marmot :)

Jeg har Lowe's TriplePoint Ceramic AIMMS Dry Yarn. Den er jeg veldig godt fornøyd med, men jakka har ikke blitt brukt mer enn til sommerturer foreløpig. Uansett god og vanntett og puster mye bedre enn TriplePoint jakker jeg har hatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takker for svar folkens! :)

Har nå bestemt meg for en Marmot jakke, tester den i butikk. Og kommer bestille den på net fra USA. Der er det over halv pris!!! Noen som har testa dette før? Må man betale noen form for toll o.l? Eller slipper man unna det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens! :)

Har nå bestemt meg for en Marmot jakke, tester den i butikk. Og kommer bestille den på net fra USA. Der er det over halv pris!!! Noen som har testa dette før? Må man betale noen form for toll o.l? Eller slipper man unna det? :)

Det er litt opp og ned er min erfaring! Blir den fortollet kan du risikere 40% toll, men ofte kommern rett i posten uten noe trøbbel! Man tar med andre ord en stor risk ved store kjøp..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.