Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring på hardangervidda


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som kjenner til fine fjellruter på hardangervidda?

Har sett mange fjell her men vet ikke det er gode forhold eller kjente klassikere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei ! Gå inn på www.turistforeningen.no og www.hardangerviddanett.no. Der finner du alt du trenger å vite. God tur !

Hilsen Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Gå inn på www.turistforeningen.no og www.hardangerviddanett.no. Der finner du alt du trenger å vite. God tur !

Hilsen Brage

Ikke om klatring vel? Jfr. tittelen på temaet? Men man drar vel ikke på Vidda for å Klatre? Har aldri hørt eksplisitt om klatring på Vidda, men kan vel se for meg at det finnes muligheter på Hårteigen. Det er dog noe langt å gå for å få klatrert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Morten ! En titt på de to nettstedene jeg viser til vil overbevise enhver om at Hardangervidda definitivt ikke er et sted for klatrere selv om bestigning av Hårteigen kanskje kan sies å inneholde litt klatring.

Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går en del ruter på Hallingsskarvet ved Næss-hytten. Mulig Geilo Klatreklubb (kanskje den heter Hallingdal Klatreklubb) har ruteoversikt. De disponerer forøvrig hytten på toppen av Skarvet.

Det er laget en klatrefører for Hallingdal som hovedsaklig inneholder sportsklatring nede i dalen, men den har også topo for en klippe ved Rallarveien og en stor vegg før nedkjørselen til Aurland. Du får sikkert kjøpt føreren i sportsbutikker i Hallingdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg klatret/kløyv litt ved Kalhovd turisthytte. Dvs den nuten som stikker opp ei kort mil lenger inn mot en dam. Hva het den igjen ? Jeg husker ikke. Men den er veldig dominerende i landskapet og du ser den fra over alt. Det gir 200-300 meter med svaklatring og annen snadder klatring. Jeg bare kløyv litt i siden på den uten tau og med høydeskrekk. Men selve hovedveggen(e) burde gi mye moro for klatrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.