Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker her nei, denne var tøff.. Men tipper Sørøstre Styggehøbretind 2232moh..

Jeg satt deg tydeligvis litt fast der Espen :lol: , for her ble det et lite sleivspark. Men, tampen brenner, ganske kraftig også. :lol:

Og andre må også fyre løs, om de skulle slumpe til å kjenne igjen denne toppen med lav primærfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denna var lett Nils. Det er den som kalles Surtningssuoksle. Den avsløres fint av den bratte isveggen som munner ut mellom Oksle og selve Surtningssue. Men det er jo lett når man kan det og vanskelig når man ikke kan det, og du kan jo alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna var lett Nils. Det er den som kalles Surtningssuoksle. Den avsløres fint av den bratte isveggen som munner ut mellom Oksle og selve Surtningssue. Men det er jo lett når man kan det og vanskelig når man ikke kan det, og du kan jo alt :lol:

Hehe, ja det er som du sier, det man kan på strak arm er som regel lett. :) Og heldigvis har jeg svært mye igjen å lære. :lol: Denne var ingen sak for deg skjønner jeg, for dette var den 2222 meter høye oksla øst for Surtningssui (2368). Og jeg var litt i tvil om hvor mye jeg skulle vise av isveggen du nevner. Ante meg at den kunne være til god hjelp her.

Espen var altså ikke langt unna, for bildet er tatt på vei til nettopp sørøstre Styggehøbretind (2232).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fjelltopp stikker opp over tåken her? Jeg trooor ikke jeg har lagt ut dette bildet før.

Du har nok ikke lagt ut bildet før nei, men toppen som stikker opp har jeg sett før tror jeg. Den ligner veldig på toppen som er nesten midt på dette bildet (lagt ut av deg El Gringo): https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1936

Isåfall er det snakk om Elgpiggen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rett og slett Glittertind, det der?

Det er nok Glittertind ja. Kanskje ikke den vanskeligste, men regnbuen var fin.

Legger ut en til. Det er nok mange som har sett denne fjellformasjonen. I september hadde den fått et fint dryss med melis. Men hvor?

post-248-133474449559_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er dette her...? Mulig denne er håpløs. Jeg røper at det er i Jotunheimen et sted.

Ser ut som du er et par-tre km sør for Krossbu El Gringo, og tar bilde nordøstover mot Veslfjellet og Leirhøe (1511 moh)? Krossbu blir da liggende helt i venstre kant av bildet, i dalen man aner der bak. Og er det elva Bøvra vi ser litt av nede til høyre... :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enorme steinrøyser med stup på én eller flere sider er det mange av i Norge, og de aller fleste har et navn. Hva heter denne?

Og navnet på denne er nok ikke av de mest spesielle... :wink: Mistenker stupet på bildet ditt for å være det samme som dette her El Gringo:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1609

Altså, vi ser Gråhø (2014) fra motsatt vinkel i forhold til mitt bilde, som er tatt fra sørtoppen, den lille toppen til venstre for stupet på ditt foto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du startet nede på Billingen, eller?

Ja, Billingen var vårt utgangspunkt. Veldig greit å starte derfra på ski, da det gir nesten sammenhengende utforbakke tilbake. Rundt 15 km hvor du stort sett staker eller har armene på ryggen. Ved godt føre selvsagt... :wink:

Legger ut en ny quiz mens jeg er i farta. Hvilken topp er dette bildet tatt fra, og hva heter den høyere naboen bak?

post-42-133474449658_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.